رئیس ارشاد مهریز خبر داد؛

احداث نخستین مجتمع فرهنگی قرآنی در شهرستان مهریز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز از کلنگ زنی نخستین مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان خبر داد.
تصویر احداث  نخستین مجتمع فرهنگی قرآنی در شهرستان مهریز

محمد حسن زارعیان در گفت و گو با خبرنگار پرسون از مهریز، با اشاره به کلنگ زنی نخستین مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در روز عید غدیر گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت۲۷۰۰ متر مربع در محله سلمان مهریز با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان توسط خیر مهریزی احداث و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

زارعیان با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی در شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر در شهرستان مهریز ۳/۶۳ مترمربع فضای فرهنگی وجود دارد که این مقدار از میانگین فضاهای فرهنگی درمقایسه دیگر شهرستانهای استان بسیار کمتر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز بیان کرد: هدف از احداث این مجتمع راافزایش فضای فرهنگی و ایجاد مکانی مناسب برای فعالان فرهنگی و مذهبی در این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان تصریح کرد: باید متناسب با ایجاد شهرک ها و نوسازی محلات و مهاجر پذیر بودن شهرستان فضاهای فرهنگی، هنری و قرآنی نیز توسعه یابد.

زارعیان با اشاره به اینکه شهرستان مهریز دارای فعالان قرآنی و مذهبی در رشته های مختلف از جمله قرآن، عترت، هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر و ادبیات، خوشنویسی، فیلم و عکس،موسیقی ،تعزیه خوانی و چاووشی خوانی است اظهار داشت: بر همین اساس باید با توجه به ظرفیت شهرستان مکان های مناسب جهت این قبیل فعالیت ایجاد شود.

انتهای پیام/

چاوشیان_استان یزد

327641