نماینده مردم خوزستان در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مطالبه جدی مردم؛ استمرار جریان آبی پایدار در رودخانه‌های استان

مطالبه جدی که هم نمایندگان و خادمان مردم در مجلس دارند و هم مطالبه عمومی است، این است که در سال‌های گذشته طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه کارون بزرگ را داشته‌ایم که قطعاً تکرار و طرح کردن چنین برنامه‌هایی به ضرر جریان آبی پایدار در استان خواهد بود.
تصویر مطالبه جدی مردم؛ استمرار جریان آبی پایدار در رودخانه‌های استان

سید کریم حسینی نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص شرایط امدادرسانی کنونی در خوزستان و تأثیر حضور نیروهای نظامی در امدادرسانی عنوان کرد: عمده مشکلات ما در استان خوزستان در بخش غربی استان و شهرهایی است که در مسیر رودخانه کارون و رودخانه کرخه هستند. در روزهای گذشته مسئولین دولتی، هیئت‌هایی از قوای سه گانه کشوری، گروه‌های جهادی، ارتش، سپاه و بسیج حضور چشمگیری را داشتند.

حسینی ادامه داد: اراده همه بر این است که مردم عزیز ما در شهرها و روستاها در بحث آب شرب، آب کشاورزی و کشت‌های تابستانه‌ای که دارند و دامداران و دامپروری که در استان به شکل سنتی وجود دارد دچار مشکل کم آبی نشوند.

وی همچنین تصریح کرد: در هفته گذشته رهاسازی آب از پشت سدهای دز و کرخه صورت گرفت، دبی آب افزایش پیدا کرد و آب در هر دو رودخانه جریان بیش‌تری پیدا کرد. یکی از مشکلات و مطالباتی که در حوزه تالابها داشتیم، برطرف شد و تالاب هورالعظیم وضعیت بهتری پیدا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مطالبه مردم و اهالی این مناطق این است که این جریان پایدار آبی در رودخانه‌های استان مستمر باشد که مشکلات پیش آمده، مجدداً تکرار نشود.

حسینی در ادامه تشریح کرد: مطالبه جدی که هم نمایندگان و خادمان مردم در مجلس دارند و هم مطالبه عمومی است، این است که در سال‌های گذشته طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه کارون بزرگ را داشته‌ایم که قطعاً تکرار و طرح کردن چنین برنامه‌هایی به ضرر جریان آبی پایدار در استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز فشارهایی به سازمان حفاظت از محیط زیست وارد می‌شد که مجوز زیست محیطی برای طرحی موسوم به طرح تونل و سد بهشت آباد داده شود. در مکاتباتی که با وزرای مربوطه داشتیم از آن‌ها خواستیم که این طرح‌ها منتفی اعلام شود چرا که اگر مطالعه و مجوز دادن به آن‌ها منتفی شود، دغدغه‌ای در بین مردم نخواهد بود.

سید کریم حسینی در پایان گفت: باید در حق‌آبه‌هایی که برای استان وجود دارد، حق‌آبه مربوط به آب شرب و بهداشت، حق‌آبه مربوط به مسائل زیست محیطی، حق‌آبه کشاورزی استان، حق‌آبه تالاب‌های استان برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد چرا که اگر بهره‌ای از این اماکن وجود دارد فقط برای مردم استان نیست بلکه برای مردم تمام کشور است.

327215