نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد؛

لزوم تداوم کمک‌ رسانی به خوزستان تا زمان چاره‌ اندیشی اساسی

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به مسئولان ضمن تشکر از همه کمک‌ها در خواست کرد تا زمانی که مشکلات به صورت اساسی حل و فصل شود، کمک‌ها را تدوام ببخشند و فکر نکنند کم‌کاری در این زمینه گناه کوچکی است.
تصویر لزوم تداوم کمک‌ رسانی به خوزستان تا زمان چاره‌ اندیشی اساسی

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامحسین رضوانی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: به خاطر وضعیتی که برای مردم پیش آمده به جای مسئولانی که زبان شرمندگی ندارند، از مردم عذرخواهی می‌کنم. باید خاضعانه به مردم بگویم که هر جا جلو رفته‌ایم، علتش توجه به معیارهای انقلاب اسلامی بوده است و هر جا کمی و کاستی داریم، علتش انحراف از موازین اسلام و انقلاب بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات استان خوزستان گفت: خوزستان قهرمان که در جریان انقلاب اسلامی از پیشتازان بوده و در جریان جنگ تحمیلی دین خود را ادا کرده است، امروزه اما با مشکلات بیشتری مواجه شده که البته به صورت کوتاه مدت چاره اندیشی نسبی صورت گرفته است. در استان خوزستان اقوام گوناگونی وجود دارند. اعراب از نجیب‌ترین و وفادارترین اقوام هستند به طوری که از ده‌ها سال قبل، تلاش‌های کفتار پیر استعمار و شیطان بزرگ کمترین تأثیر را نداشته است.

وی با بیان اینکه در بحران اخیر، مردم غرب خوزستان آسیب بیشتری دیدند، گفت: لازم می‌دانم ضمن تشکر از همه کمک‌ها درخواست کنم تا زمانی که مشکلات به صورت اساسی حل و فصل شود، کمک‌ها را تدوام ببخشند. مبادا تصور کنیم کم کاری در این زمینه گناه کوچکی است.

رضوانی همچنین تأکید کرد: مشکلات خوزستان علاوه بر شرایط جوی دلایل دیگری به شرح زیر دارد مثلا تنوع قومیت‌ها نقطه مثبتی است اما در مواردی موجب پراکندگی اقدامات و عدم نتیجه لازم شده است. گماشتن مسئولین سیاست زده با مدیریت‌های ضعیف باعث شد محرومیت‌های دوره ستمشاهی که در دوران جنگ تشدید شده و متأسفانه اقدام درخوری برای آن نشده باشد. و در نهایت باید به پدرخوانده‌های استان اشاره کنم که فعلا از باز کردن این بحث خودداری می‌کنم.

وی خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: نسبت به همکاران انقلابی با مدیریت جهادی بدون هیچ ملاحظه‌ای عمل کنند. استفاده از عناصر بی‌هویت به بهانه فراجناحی بودن کابینه، موجب ناکارآمدی کابینه می‌شود. البته کابینه حتما باید از قوم گرایی و حزب گرایی به دور باشد. اخبار مجلس در زمینه مشکلات استان خوزستان و صورت کلی اخبار استان خوزستان را در سایت ما دنبال کنید.

منبع:ایسنا

327126