ادامه بارش‌های رگباری در کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: بر اساس آخرین نقشه ها و الگوهای هواشناسی، بارش ها در اغلب نقاط استان به صورت رگباری تا روز سه‌شنبه این هفته ادامه دارد.
تصویر ادامه بارش‌های رگباری در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مریم سلاجقه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بخش عمده بارش ها در مناطق مرکزی و جنوب شرقی استان کرمان رخ می دهد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: از روز سه شنبه هفته جاری پدیده افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و افزایش نسبی دما برای استان کرمان پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان اظهار داشت: روز گذشته نیز تقریبا در تمامی نقاط استان بارش پراکنده داشتیم و ساردوییه جیرفت در شبانه روز گذشته(شنبه) با ۱۹.۷ میلی متر بیشترین بارندگی را ثبت کرد.

وی ادامه داد: بارندگی ها در فصل تابستان همواره به صورت رگباری اتفاق می افتد که این بارش ها طی روزهای اخیر در برخی نقاط منجر به جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارات جانی و مالی شده است.

سلاجقه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار در بردسیر و ساردوییه با ۱۳ درجه سردترین و شهداد با ۴۴ درجه گرمترین نقاط استان کرمان بودند و دما در شهر کرمان نیز امروز(یکشنبه)، حداقل به ۲۲ و حداکثر به ۳۵ درجه می رسد.

سیلاب طی چندروز اخیر در بافت کرمان پنج مفقودی داشت که تاکنون پیکر سه تن آنان پیدا شده است.

منبع:ایرنا

324777