با دستور رئیس جمهوری؛

بهره‌برداری از 33 طرح‌ اقتصادی و زیربنایی در مناطق آزاد آغاز شد

بهره‌برداری از طرح‌ های اقتصادی و زیربنایی به ارزش 16 هزار و 693 میلیارد ریال با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهور آغاز شد.

تصویر بهره‌برداری از 33 طرح‌ اقتصادی و زیربنایی در مناطق آزاد آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با هشتاد و پنجمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در هفتمین و آخرین دوره افتتاح طرح های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، بهره برداری از 33 طرح اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی و هرمزگان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، قشم و کیش اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و 49 نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.

در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس»، 20 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری 9 هزار و 277 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 669 نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل؛ فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مدیا شتاب الکترونیک ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل، و 16 پروژه دیگر است.

9 پروژه اقتصادی و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم»، با ارزش سرمایه‌گذاری 6 هزار و 379 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 302 نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل؛ دو واحد آب شیرین کن و واحد تولید بخار، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید شناور، پروژه ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه و 5 پروژه دیگر است.

در «منطقه آزاد کیش» هم 4 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه گذاری یکهزار و 37 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 78 نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

3 طرح واحد های آرایشی و بهداشتی های و واحد مونتاژ انواع لامپ و برد LED از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :مناطق آزادافتتاح پروژه های سرمایه گذاریمنطقه آزاد قشممنطقه آزاد ارسمنطقه آزاد کیشحسن روحانیرییس جمهور

326808