مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد:

برگزاری اختتامیه جشنواره نقاشی "مهربان با طبیعت"


مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از برگزاری جشنواره نقاشی ۲۰ در ۲۰ با عنوان "مهربان با طبیعت" و با موضوع "محیط زیست، طبیعت و محیط‌بان" خبر داد و گفت: ۱۵۰ اثر از ۱۲ استان تاکنون به دبیرخانه رسیده است.
تصویر برگزاری اختتامیه جشنواره نقاشی "مهربان با طبیعت"

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه منظور از ۲۰ در ۲۰ اندازه نقاشی‌هاست، گفت: آثار ارسالی به جشنواره باید در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر کشیده شوند.

وی افزود: مهدی پرستار شهری، آزاده مرادی و احمد میرزایی‌خرم از استادان و اعضا هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا این جشنواره را داوری می‌کنند.

بسطامی با بیان اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۱۵۰ اثر از ۱۲ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: فراخوان این رویداد هنری اول تیرماه سال‌جاری و همزمان با روز محیط‌بان منتشر شد، اما با وجود به پایان رسیدن مهلت فراخوان، آثار شرکت کنندگانی که مدارک لازم را ارسال کرده اند، اما به‌دلیل تعطیلات کرونایی روز‌های گذشته موفق با ارسال آثار نشده اند، همچنان میتوانند تا پایان هفته آثار خود را دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جعفری‌نژادبسطامی گفت: جشنواره در تکنیک‌های مختلف نقاشی همچون مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد و سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و رئالیسم داوری خواهد شد.

وی افزود: به سه برگزیده جشنواره جایزه نقدی و لوح افتخار اهدا می‌شود و ۲۰ اثر برگزیده نیز گواهی معتبر شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به رایزنی برای برگزاری نمایشگاه حضوری در فضای باز عمارت نظری گفت: نمایشگاه مجازی نیز در سایت‌های خبری، فضای مجازی و سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار می‌شود.

جعفری‌نژاد بسطامی افزود: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی هنری ۱۲ مرداد و نمایشگاه آثار نیز از ۱۲ تا ۱۹ برگزار خواهد شد.

326746