تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ضرورت تقویت جریان رسانه‌ای همگام با قدرت نظامی در منطقه/ نگاه ویژه محور مقاومت به حوزه رسانه

سید حسن نصرالله رسانه‌های مقاومت را به عنوان پشتیبان پیروزی‌های مقاومت می‌داند و این نشان می‌دهد که ورود رسانه به استراتژی محور مقاومت در آینده یک حضور قوی و مکمل خواهد بود تا بتواند جریان مقاومت را در منطقه تقویت و حتی فعالیت‌هایش را تشدید کند و به اهداف منطقه‌ای خودش برسد.
تصویر ضرورت تقویت جریان رسانه‌ای همگام با قدرت نظامی در منطقه/ نگاه ویژه محور مقاومت به حوزه رسانه

عباس علیپور کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص نکات مهم در سخنرانی سید حسن نصرالله در حوزه مقاومت عنوان کرد: در 15-10 سال گذشته همواره قدرت نظامی حزب‌الله را به عنوان یک فاکتور تأثیرگذار می‌دیدیم اما امروزه می‌بینیم که جریان مقاومت احساس می‌کند نباید در جریان رسانه‌ای غفلت کند و آن را همگام با قدرت نظامی می‌داند.

علیپور افزود: حسن نصرالله در سخنرانی که در کنفرانس تجدید گفتمان رسانه‌ای و مدیریت رویایی داشت با ترسیم یک افق جدید در استراتژی محور مقاومت و حزب الله، نگاه به حوزه رسانه را امروزه یک نگاه تهاجمی در عرصه بین‌الملل می‌داند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به عقیده نصرالله رویارویی رسانه‌ای باید به موازات رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی در منطقه تقویت شود و این یک تحول اساسی است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: سید حسن نصرالله رسانه‌های مقاومت را به عنوان پشتیبان پیروزی‌های مقاومت می‌داند و این نشان می‌دهد که ورود رسانه به استراتژی محور مقاومت در آینده یک حضور قوی و مکمل خواهد بود تا بتواند جریان مقاومت را در منطقه تقویت و حتی فعالیت‌هایش را تشدید کند و به اهداف منطقه‌ای خودش برسد.

شکست هیمنه آمریکا لازمه حذف رژیم صهیونیستی از منطقه

علیپور در ادامه تشریح کرد: حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود از واژه هیمنه آمریکا در منطقه صحبت کرد و اظهار داشت که هیمنه آمریکا رژیم صهیونیستی را در منطقه گستاخ کرده است یعنی با استفاده از هیمنه آمریکایی‌هاست که رژیم صهیونیستی در منطقه کشتار راه می‌اندازد. بنابراین وی معتقد است که رژیم صهیونیستی به خودی خود هیچ قدرتی در منطقه ندارد اما آنچه که رژیم صهیونیستی را وارد معادلات مقابله با جریان مقاومت و فلسطین کرده نفوذ و قدرت آمریکا در حمایت از این رژیم است.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان اظهار داشت: سید حسن نصرالله لازمه حذف رژیم صهیونیستی در منطقه را سقوط و شکستن هیمنه آمریکایی‌ها در منطقه می‌داند. این یک کلمه کلیدی و استراتژیک در معادلات ژئوپلیتیکی منطقه است که شواهد آن را در خروج آمریکایی‌ها از منطقه، تضعیف جایگاه آمریکایی‌ها در عراق و حوزه خاورمیانه عربی و حتی خروج آمریکا از افغانستان می‌بینیم. این مسائل می‌تواند به هیمنه و قدرت آمریکا در منطقه ضربه بزند و پیامد آن می‌تواند رفع راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه باشد.

326622