۲۰۰۰ دانش‌آموز خارجی در خوزستان مشغول به تحصیلند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با استناد به آمار موجود در سامانه سناد از تحصیل 2000 دانش‌آموز خارجی در این استان خبر داد و اضافه کرد این دانش‌آموزان به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.
تصویر ۲۰۰۰ دانش‌آموز خارجی در خوزستان مشغول به تحصیلند

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، کوروش مودت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان خوزستان برای دانش‌آموزان تبعه افغانستان بدون مدارک اقامتی معتبر (بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی ارسال مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش) غیرقانونی است و این دانش‌آموزان می‌توانند تنها در مهمان‌شهر گتوند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان اتباع افغانستان در خوزستان افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۳۳۰ دانش‌آموز تبعه افغانستان در همه پایه‌های تحصیلی در مهمان‌شهر گتوند مشغول به تحصیل بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین در خصوص دانش‌آموزان اتباع عراقی گفت: اتباع عراقی نیز با داشتن کارت آمایشی ۱۳ یا ۱۴ یا گذرنامه می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند.

مودت با اشاره به تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان گفت: بر اساس آمار موجود در سامانه سناد ۲ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در خوزستان ثبت‌ شده‌اند. از این تعداد حدود هزار و ۳۱۱ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۳۶ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۲۵۳ دانش‌آموز نیز در مقطع متوسطه دوم هستند. تحصیل دانش‌آموزان تبعه خارجی رایگان است البته تعیین شهرستان محل تحصیل بستگی به گذرنامه و مدارک اقامتی افراد دارد.

وی در پایان در خصوص دانش‌آموزانی که مادر ایرانی دارند، بیان کرد: به دانش‌آموزانی که هیچ مدرکی ندارند اما مادر ایرانی دارند، کارت حمایت تحصیلی تعلق می‌گیرد که می‌توانند با آن به تحصیل بپردازند. ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان در کل استان بلامانع است.

منبع:ایسنا

326543