نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران:

آموزش شروع آینده درخشان دانش‌آموزان

ایوو فریسن گفت: ایران جز کشورهایی است که خدمات مثال زدنی را به صورت عادلانه بین مردم کشور خود و مهاجرین ارائه داده که امکانات آموزشی از جمله آنها است و اتباع در ایران از نظر آموزش و تحصیل مشکلی ندارد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ در آیین بهره‌برداری دبیرستان موقوفه صارمیه (واحد شماره ۱۸) در آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان که به منظور تحصیل دانش آموزان اتباع احداث شده است، ایوو فریسن نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران که بصورت ویدیو کنفرانس شاهد این مراسم بود در خصوص ساخت این مدرسه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستم در این مراسم حاضر شوم، اما مراتب احترام خود را به استاندار، مدیر کل اتباع، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان می‌رسانم. همچنین مراتب قدردانی خودم را از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در خدمت مردم و دولت ایران عرض می کنم چرا که چهل سال میزبانی سخاوتمندانه‌ای از پناهندگان و پناهجویان داشته‌اند.

وی افزود: خیلی مایل بودم که در این مراسم حاضر شوند و به معلم این خسته نباشید بگویم، امیدوارم روزی برسد که بار دیگر بچه ها به مدارس بازگردند تا با آموزش خوب، آینده درخشان برای آنها رقم بزنیم چرا که آموزش شروع آینده درخشان دانش‌آموزان است.

ایوو فریست تصریح کرد: در بسیاری از مجامع بین المللی گفتم که ایران جز کشورهایی است که خدمات مثال زدنی را به صورت عادلانه بین مردم کشور خود و مهاجرین ارائه داده که امکانات آموزشی از جمله آنها است و اتباع در ایران از نظر آموزش و تحصیل مشکلی ندارد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: طبیعتاً این آموزش هزینه‌هایی دارد و جامعه بین الملل باید به ایران برای این هزینه ها کمک کنند. به طور مثال در شهر اصفهان شاهد حضور ۵۰ هزار دانش آموز غیر ایرانی در مدارس هستیم که بسیاری از آنها دارای مجوز اقامت دارند.وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات آموزشی به کودکان یک سرمایه گذاری است، آموزش خدمتی انسانی به آنها قلمداد می شود چرا که آنها در آینده کارآفرینان دانشمندان و متفکران زمان خود خواهند بود.

209707