مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد:

اعطای جهیزیه به ارزش 8 میلیارد تومان توسط ستادهای نمازجمعه استان/ اصراری بر ساخت مصلای نمازجمعه نداریم

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد: در عین تعطیلی نمازجمعه فعالیت های ستادهای نمازجمعه تعطیل نشد و در همین ایام بیش از 35هزار بسته معیشتی به ارزش 12میلیارد تومان، نزدیک 20میلیارد تومان کارت هدیه نقدی، ساخت ۴۰واحد مسکونی وچند درمانگاه نیمه تمام توسط تیم های جهادی ستادها، تجهیز وسایل کرونایی برخی درمانگاه ها با اعتبار ۴میلیارد تومان و اهدای جهیزیه به ارزش ۸میلیارد تومان انجام گرفته است.
تصویر اعطای جهیزیه به ارزش 8 میلیارد تومان توسط ستادهای نمازجمعه استان/ اصراری بر ساخت مصلای نمازجمعه نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، .حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت 5 مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه برگزار شد با بیان اینکه اهالی رسانه، همواره مددکار انقلاب و نماز جمعه به عنوان یکی از سنگرهای پشتیبان انقلاب اسلامی بودند گفت: نمازجمعه را می توان از چند دیدگاه مورد توجه قرار داد که یکی از این دیدگاه بعد معنوی است

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد افزود: بر اساس آیات و روایات جمعه عید خوانده شده و در کنار اعیاد بزرگ قربان و فطر قرار گرفته و هیچ عیدی در فضلیت مانند عید جمعه نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه نمازجمعه مرکز اجتماع دوستداران انقلاب اسلامی است اظهار داشت: این اجتماع آثار و برکات اجتماعی فراوانی داشته و این موضوع در دوران مختلف انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس مشهود و بارز بوده است.

تعطیلی نماز جمعه در ایام کرونا برای حفظ سلامت مردم

نجم الهدی با اشاره به تعطیلی نمازجمعه در ایام کرونا گفت: برای اولین بار در تاریخ انقلاب به دلیل شیوع کرونا نمازجمعه را تعطیل کردیم و این به دلیل خطر ویژه ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم و دستور رهبر انقلاب مبنی بر همراهی باستاد کرونا و رعایت پروتکل ها بود که منجر به تعطیلی نمازجمعه ها به دفعات شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد: در عین تعطیلی نمازجمعه فعالیت های ستادهای نمازجمعه تعطیل نشد و در همین ایام بیش از 35هزار بسته معیشتی به ارزش 12میلیارد تومان، نزدیک 20میلیارد تومان کارت هدیه نقدی، ساخت ۴۰واحد مسکونی وچند درمانگاه نیمه تمام توسط تیم های جهادی ستادها، تجهیز وسایل کرونایی برخی درمانگاه ها با اعتبار ۴میلیارد تومان و اهدای جهیزیه به ارزش ۸میلیارد تومان انجام گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸پایگاه نمازجمعه در استان خاطر نشان کرد: یکی از معاونت های فعال ستادهای تمازجمعه معاونت بانوان است به گونه ای که تنها معاونت بانوان یزد هر دوهفته یکبار. جهیزیه کامل به خانواده ها اعطا می کند.

نجم الهدی دومین اثر نمازجمعه را بصیرت افزایی برشمرد و ابراز داشت: در نمازهای جمعه مباحث مختلفی با موضوعات اجتماعی ، دینی، فرهنگی و سیاسی مطرح می شود که البته تفاوت مباحث سیاسی در نمازجمعه با جلسات دیگر این است که این مباحث منبعث از آیات و روایات بوده ضمن اینکه سطح خطبه های نماز جمعه از سطح بالای معرفتی برخوردار است.

برنامه های هفته نمازجمعه در یزد

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، تجلیل از کودکان شرکت کننده در نمازجمعه، تجلیل از خانواده های شهدای نمازجمعه ، تجلیل از ائمه جمعه بازنشسته ، تجلیل از خانواده شهدای سلامت ، نصب بنر و پوستر نمازجمعه در سیمای بصری شهر، ادای احترام به مقام شامخ شهید محراب آیت الله صدوقی، نشست تلویزیونی با ائمه جمعه و تجلیل از مددکاران ستادهای نمازجمعه مانند نیروی انتظامی را از جمله برنامه های هفته نمازجمعه برشمرد.

نجم الهدی اولین قدم برای جوان سازی ستادهای نمازجمعه را جوان سازی کادر ستادها عنوان کرد و گفت: الحمدالله جوانان پرشور و پا به کاری در حال جذب در ستادها هستند و البته در کنار این اقدام مجموعه های برخوردار از جوانان مانند جبهه فرهنگی، اتحادیه های انجمن های اسلامی، بسیج و ...نیز مددکار ما هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران پرسون مبنی بر بروز رسانی خطبه های نمازجمعه و بیان درد و دل های مردم اظهار داشت: رویکرد ائمه جمعه بسته به سلایق و توانمندی ها متفاوت است اما در جلسات ماهانه ای که با دوستان داریم بر این نکته تاکید شده ضمن اینکه ائمه جمعه هم به صورت مجازی جلسات بررسی مسائل روز و بصیرت افزایی دارند و در اینده تحول بسیار خوبی در خطبه های نمازجمعه خواهیم داشت.

اصراری بر ساخت مصلای نماز جمعه نداریم

نجم الهدی در خصوص برنامه های عمرانی ستادهای نمازجمعه هم گفت: اصراری برای ساخت مصلا و اماکن برپایی نمازجمعه نداریم و برای این کار حرص نمی‌زنیم چرا که معتقدیم با توجه به هزینه های گزاف عمرانی باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد بنابراین اگر مسجدی با قابلیت توسعه وجود داشته باشد که بتواند بستر برگزاری مناسبات اجتماعی و دینی باشد از آن ظرفیت استفاده میکنیم و مصلا صرف برگزاری نمازجمعه نیست و باید تمامی برنامه های فرهنگی انجام شود

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

326402