گزارش پرسون از حوادث محور قوچان به فاروج؛

چرا آمار تصادفات در جاده مرگ بیشتر است

آمار تصادفات در محور قوچان به فاروج بالا است و به همین علت نام این محور را جاده مرگ می نامند، خبرنگار پرسون چرایی آمار تصادفات را در این گزارش بررسی می کند
تصویر چرا آمار تصادفات در جاده مرگ بیشتر است

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، شهرستان 180 هزار نفری قوچان در مجموع 700 کیلومتر راه شامل 190 کیلومتر راه شهری و 510 کیلومتر راه روستایی دارد.

جاده قوچان - فاروج یکی از اصلی‌ ترین جاده های خراسان رضوی به دلیل قرار گرفتن در ورودی استان از مسیر استانهای شمالی کشور و سالانه محل رفت و آمد خودروهای بسیاری از زائران حرم منور حضرت علی بن موسی‌ الرضا(ع) است.

10 کیلومتر از جاده قوچان - فاروج در فاصله روستای فیلاب تا یوسف‌ آباد با وجود دو مسیر جاده ‌ای رفت ‌و برگشت به دلیل وقوع حوادث به ویژه واژگونی خودرو به ‌عنوان یکی از نقاط حادثه ‌خیز در خراسان رضوی معرفی شده است.

دو مسیر مجزا در این جاده احتمال وقوع تصادفات رخ ‌به ‌رخ را به صفر رسانده اما وجود اختلاف سطح قابل ‌توجه بین جاده و حاشیه آن تعداد واژگونی خودرو در این مسیر را افزایش داده است.

عوامل انسانی علت افزایش حوادث در جاده قوچان - فاروج

عامل اصلی حوادث در این مسیر، تردد ادوات کشاورزی و روستائیان ساکن در مجاورت جاده اصلی است.

اکثر کارشناسی‌ ها عوامل انسانی را دلیل اصلی بروز حوادث در این مسیر می‌ داند و این امر نیازمند افزایش فرهنگ رانندگی است و در برخی از قسمت‌ ها نیز با نصب علائم هشدار دهنده و گارد ریل ‌ها می‌ توان ایمنی جاده را افزایش داد.

326354