کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

سیاست‌های آمریکا غیر از ویرانی چیزی برای منطقه نداشته است

آمریکایی‌ها هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای خود منافعی را در اقصا نقاط دنیا تعریف کرده‌ و خود را ملزم به دستیابی به این منافع کرده‌اند و نتیجه آن ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه شده است.
تصویر سیاست‌های آمریکا غیر از ویرانی چیزی برای منطقه نداشته است

علیرضا رضاخواه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص حملات راکتی به پایگاه‌های آمریکایی و ذلالت آمریکا در تأمین امنیت اظهار داشت: رفتارهای آمریکا در منطقه و هدف قرار دادن گروه‌های متعدد معمولاً پاسخ‌هایی را به دنبال دارد که این پاسخ‌ها باعث افزایش تنش و درگیری‌ها می شود.

رضاخواه تصریح کرد: آمریکایی‌ها هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای خود منافعی را در اقصا نقاط دنیا تعریف کرده‌ و خود را ملزم به دستیابی به این منافع کرده‌اند و نتیجه آن ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: حضور و خروج آمریکایی‌ها تبعاتی را برای منطقه داشته که نمونه آن را این روزها در افغانستان شاهد هستیم. ورود اشغالگرانه و خروج بی‌مسئولانه از افغانستان منجر به ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور شده است. با نگاهی به وضعیت عراق و سوریه مشاهده می‌کنیم که سیاست‌های آمریکایی‌ها غیر از ویرانی و دیپلماسی چیزی برای منطقه نداشته است.

326318