جذابیت بیت کوین برای خرید املاک و مستغلات

با ادامه رشد بازار رمزارزها، امسال سرمایه گذاران رمزارز در املاک و مستغلات شرط بندی می کنند.
تصویر جذابیت بیت کوین برای خرید املاک و مستغلات

به گزارش سایت خبری پرسون، گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) اخیراً یک نظرسنجی انجام داده است که نشان می دهد 46 میلیون آمریکایی صاحب بیت کوین هستند، معادل 22٪ از کل بزرگسالان این کشور. در عین خوش بینی، برخی از سرمایه گذاران رمزارز در مورد امنیت، نگهداری و نوسان دارایی های دیجیتال ابراز نگرانی کرده اند.

به عنوان مثال، (مدیریت دارایی دیجیتال نیکل) Nickel Digital Asset Management، یک مدیر سرمایه گذاری تنظیم شده در اروپا و اختصاص داده شده به بازار رمزارز، از سرمایه گذاران نهادی و مدیران دارایی از ایالات متحده و اروپا که مجموعاً 275 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند، نظرسنجی کرد. یافته ها نشان می دهد که 76٪ این افراد نگران امنیت دارایی های دیجیتالی خود هستند. همین درصد در مورد اندازه بازار و نقدینگی این حرف را زدند و به دنبال آن 71٪ قانونگذاری بازار رمزارزها را مسئله می دانند.

با توجه به این موضوع، بسیاری از دارندگان بیت کوین (BTC) و سایر رمزارزها برای دارایی های کم خطرتر فعالیت هایی مانند املاک و مستغلات آغاز کرده اند. بن شائول، شریک مدیر گروه املاک مگنوم به Cointelegraph گفت که این شرکت اخیراً درخواست های بیشتری برای فروش املاک و مستغلات به دارندگان رمزارز دریافت کرده است. به گفته شائول، مگنوم از حدود سه سال پیش شروع به استفاده از رمزارزها در معاملات املاک و مستغلات کرده است:

“ما قبلاً این مسئله را حل نکرده بودیم زیرا بیشتر توسعه دهندگان املاک و مستغلات از پرداخت های رمزارزی درکی ندارند. اما ما درک کردیم که معنی آن چیست و چگونه می توانیم فروش رمزازها را ساختارمند کنیم. با کمک تیم حقوقی خود، ما نحوه انجام معاملات رمزارز را با رضایت نهادهای نظارتی کشف کردیم. ما ابتدا چند واحد مسکونی فروختیم و سپس حدود سه سال پیش یک واحد مالکیت خرده فروشی در نیویورک با رمزارز فروختیم.”

اریک هدوات، مدیر عامل Jet Real Estate و مشاور ویژه مگنوم، در ادامه به Cointelegraph گفت که با توجه به رشد سریع بازار رمزارز امروز، پرداخت بیت کوین برای املاک و مستغلات از هر زمان دیگری مهمتر است زیرا فرصتی به سرمایه گذاران رمزارز می دهد تا با گردش پول رشد کنند: “بازار رمزارز شبکه گسترده ای از ثروت جدید را ایجاد کرده است که می خواهد دارایی های سنتی را برای سرمایه گذاری مانند املاک و مستغلات پیدا کند. همچنین املاک تجاری زیادی برای خرید با بیت کوین وجود ندارد. “

به طور خاص، شائول خاطر نشان کرد که درآمد حاصل از ساختمان مشاغل خرده فروشی که مگنوم در طی سال 2019 به قیمت 15.3 میلیون دلار در بیت کوین فروخته است، معتبر است.

این امر به ویژه به دلیل نرخ بهره در ایالات متحده اتفاق افتاده است. برای بیان این دیدگاه ، یک نظرسنجی اخیر که توسط فایننشال تایمز و دانشکده تجارت بوت دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان داد که افزایش تورم ممکن است باعث شود که فدرال رزرو نرخ بهره ایالات متحده را تا پایان سال 2023 (1402)حداقل دو بار افزایش دهد.

Piper Moretti، مدیر عامل و بنیانگذار گروه Crypto Realty، به Cointelegraph گفت که رمزارز در معاملات املاک و مستغلات در واقع رایج تر شده است. مورتی به اشتراک گذاشت که شرکت وی در حال حاضر لیست های املاک و مستغلات موجود برای بیت کوین در تولوم، اروگوئه، پورتوریکو و کاستاریکا را در اختیار دارد.

مورتی خاطرنشان کرد که بسیاری از خریداران املاک و مستغلات با رمزارز، وام هایی را در این خصوص می گیرند “به دلیل مسائل مربوط به افزایش سرمایه و اعتقاد به اینکه قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به 100000 دلار خواهد رسید، مردم در مقابل رمزارز خود وام می گیرند. به این ترتیب، آن ها می توانند رمزارز خود را حفظ کرده و درآمدزایی کنند. “

جوزف کلی، مدیرعامل Unchained Capital – یک شرکت خدمات مالی بیت کوین – این موضوع را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که این شرکت حدود 30٪ – 40٪ از مبالغ وام خود را به سمت املاک و مستغلات سوق داده است.

پول نقد هنوز برای فروشندگان جایگاه ویژه ای دارد

در حالی که از بیت کوین و رمزارز دیگر برای خرید املاک و مستغلات استفاده می شود، لازم به ذکر است که اغلب اوقات، فروشندگان هنگام معامله پول نقد را به رمزارز ترجیح می دهند.

Moretti توضیح داد، “اگر فروشنده ای پیشنهادات متعددی دریافت کند ، 99٪ از اوقات قصد دارند پیشنهادات نقدی را انجام دهند.

برای در نظر گرفتن این موضوع، سانی سینگ، مدیر ارشد بازرگانی BitPay – پردازنده پرداخت بیت کوین – به Cointelegraph گفت که BitPay در پنج سال گذشته 100 میلیون دلار

در معاملات املاک و مستغلات تسهیل کرده است.

سینگ اشاره کرد که معاملات رمزارزی به راحتی به دلار آمریکا تبدیل می شود.

وی افزود:” اولین چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که شرکت صاحب عنوان یا سپرده گذار با این روند همراه باشد. فروشندگان همچنین می توانند از شرکتی که BitPay قبلاً با آن ها کار کرده است استفاده کنند. سپس خریداران می توانند با بیت کوین پرداخت کنند و ما آن را با پول نقد عوض می کنیم. اکنون شرکت سپرده بلافاصله بیت کوین را با نرخ سود نقدی پرداخت می کند. کل مراحل یک روز طول می کشد و برای شروع معامله 1٪ هزینه در نظر گرفته شده است. “

اگرچه مطمئناً قابل توجه است که دارندگان رمزارز فرصت های بیشتری برای خرید املاک و مستغلات با دارایی های دیجیتال دیده اند، اما برخی از کارشناسان صنعت معتقدند که روند اخیر بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است.

به عنوان مثال، ناتالیا کارایانوا، مدیر عامل شرکت Propy – یک پلتفرم معاملات املاک و مستغلات که از فناوری بلاکچین پشتیبانی می کند – به Cointelegraph گفت که بسیاری از داستان های امروز رسانه ها به پرداخت های رمزارز برای املاک و مستغلات تمرکز دارند، گویی این یک پیشرفت جدید است. اما از نظر کارایانوا ، پذیرش پرداخت های رمزارزی به سال 2014 (1393)برمی گردد، زمانی که BitPay به تسهیل فروش یک ملک Lake Tahoe کمک کرد که در بیت کوین به قیمت 1.6 میلیون دلار فروخته شد. در سال 2014، یک کارآفرین فناوری خانه خود را برای فروش در Tiburon، کالیفرنیا به قیمت 3.6 میلیون دلار ذکر کرد که قابل پرداخت در بیت کوین بود.

کارایانوا همچنین اشاره کرد که بسیاری از شرکت های سپرده هنوز هم نمی خواهند درگیر معاملات رمزارزی شوند، به همین دلیل چارچوب قرارداد هوشمند گزینه جذاب تری است.

با این حال، Moretti، با توجه به اینکه استفاده از بلاکچین برای انجام معاملات املاک و مستغلات دشوار است، اختلاف نظر دارد: “من می دانم که این کار قابل انجام است اما دردسر دارد و همچنین قوانین خوبی در مورد بودجه وجود دارد که ما در کالیفرنیا از آنها پیروی می کنیم و ممکن است دشوار باشد که نظارتی را با چنین راه حل در اختیار داشته باشیم. “

گرچه خیلی زود است که بفهمیم آیا فناوری بلاکچین عنصر کارا در معاملات املاک و مستغلات خواهد بود، اما واضح است که دارندگان بیت کوین برای خرید املاک استفاده می کنند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

326069