شهروندان السالوادور به قانون بیت کوین اعتراض کردند

علی رغم ممنوعیت سه ماهه اعتراضات عمومی به منظور جلوگیری از شیوع COVID، گروهی از سالوادورها متشکل از اتحادیه های چپ گرا، انجمن های دانشجویی و غیره، روز گذشته در محل مجلس قانونگذاری تجمع کردند و به تصویب بیت کوین به عنوان پول ملی این کشور اعتراض کردند.

تصویر شهروندان السالوادور به قانون بیت کوین اعتراض کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، این گروه که توسط “بلوک مقاومت و عصیان مردمی” سازماندهی شده بود، با استفاده از بنرها و شعارهایی خواستار لغو قانون “بیت کوین” که آن را مجاز می داند و مشاغل را به پذیرش آن ملزم می کند، شد. اما معترضان که با تخمین 77٪ از سالوادورها هستند، این قانون را “فکر بدی” نامیدند.

یک معترض نگرانی های خود را در مورد نوسانات قیمت بیت کوین بیان کرد. وی گفت: “برای کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند، در یک لحظه ممکن است 300 دلار با توجه به قیمت بیت کوین داشته باشید و روز بعد این 300 دلار می تواند به 50 دلار تبدیل شود”.

نگرانی معترضان موضوع جدیدی نیست. ناظران قانونی به کلاهبرداری و طرح های پولشویی با استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزها به عنوان دلایلی که دارایی های دیجیتال را از پذیرش جهانی بازمی دارد، اشاره کرده اند.

تظاهرکنندگان همچنین می توانند به چگونگی به وجود آمدن این قانون اعتراض کنند، زیرا این یادآور کنترل رئیس جمهور، نجیب ابوکیله(Nayib Bukele) بر تمام شاخه های دولت السالوادور است. علی رغم این واقعیت که یک لایحه معمولاً باید یک روند سخت و طولانی را طی کند، قانون بیت کوین در کمتر از شش ساعت از زمان ارائه رسمی ابوکیله به کنگره تصویب شد.

اگرچه این قانون تصویب شده است، اما قانون بیت کوین مشروط بر یک دوره 90 روزه آزمایشی است، به این معنی که سالوادورها باید بپذیرند که بیت کوین تا سپتامبر(شهریور) وارد زندگی آنها خواهد شد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:decrypt.co

325859