با بیت کوین خرید کنید، یارانه بنزین بگیرید!

السالوادور برای تشویق مردم این کشور به استفاده از والت رسمی Chivo، به مشتریانی که از بیت کوین برای خرید بنزین استفاده کنند، به‌ازای هر گالن بنزین ۲۰ سنت یارانه پرداخت می‌کند.
تصویر با بیت کوین خرید کنید، یارانه بنزین بگیرید!

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌دستور نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، مصرف‌کنندگان بومی سوخت در این کشور درصورت استفاده از والت دولتی چیوو، می‌توانند از تخفیف ۲۰ سنتی (۰/۲ دلاری) برای هر گالن بنزین استفاده کنند.

این خبر را بوکله ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) با عنوان خبری خوشحال‌کننده برای مردم السالوادور در توییتر خود منتشر کرد و درادامه نوشت:

از امروز پمپ‌بنزین‌های بزرگ در کشور به دستگاه‌های پرداختی چیوو مجهز خواهند بود و از فردا پرداخت‌کنندگان با بیت کوین می‌توانند در ازای هر گالن بنزین، از تخفیف ۲۰ سنتی برخوردار شوند.

بوکله تأکید کرد که هیچ محدودیتی برای برخورداری از این تخفیف وجود ندارد و هر شخص یا شرکت بومی می‌تواند از این یارانه استفاده کند. او افزود که این تخفیف قیمت بین‌المللی سوخت و هزینه‌های حملو‌نقل را برای زنجیره‌های تأمین کاهش خواهد داد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد برخی از مردم السالوادور به تأثیرات این تصمیم آن‌چنان خوش‌بین نیستند. یکی از کاربران توییتر در همین باره نوشت:

ضرری متوجه پمپ‌های بنزین نیست؛ زیرا این بیست سنت درنهایت از جیب خود مردم، حتی کسانی که از وسایل نقلیه استفاده نمی‌کنند، برداشته خواهد شد.

هم‌زمان با انتشار این خبر، بوکله از ایجاد صندوقی دولتی برای تثبیت قیمت گاز مایع خبر داد. او در حمایت از تصمیمش گفت:

درحالی‌که در بازار‌های بین‌المللی قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع ۱٫۱۷ دلار افزایش پیدا کرده است، مردم السالوادور می‌توانند همین مقدار را تا یک سال با قیمت ارزان‌تری بخرند.

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به‌عنوان وجه رایج در کشور به رسمیت شناخته است

بوکله اواخر آگوست ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) ادعا کرده بود که یک‌سوم از مردم السالوادور از والت دولتی چیوو استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، ناظران به گزارش‌های بوکله درباره افزایش پذیرش بیت کوین در میان مردم کشورش بدبین هستند. دیوید جرارد، منتقد و نویسنده حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است که با کمی بررسی مشخص خواهد شد این اعداد و ارقام، تنها برای دلخوشی بوکله منتشر شده‌اند. او در خبرنامه‌اش نوشت:

اگر اطلاعات رئیس‌جمهور بوکله درست باشد، تراکنش‌های روزانه والت موردحمایت دولت السالوادور بیشتر از تراکنش‌های روزانه ویزا در سراسر جهان است.


منبع: زومیت

364294