السالوادور از ماکت مزرعه استخراج بیت کوین در دست ساخت این کشور رونمایی کرد

رئیس جمهور السالوادور، در توییتر خود تصویری از ماکت پروژه احداث مزرعه استخراج بیت کوینی را به اشتراک گذاشته است که انرژی آن از طریق یکی از آتشفشان های این کشور تامین می شود و هم اکنون در دست ساخت است.
تصویر السالوادور از ماکت مزرعه استخراج بیت کوین در دست ساخت این کشور رونمایی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور، در توضیح این عکس نوشت: “هش ریت پاک به زودی به السالوادور می رسد”.

همانطور که قبلاً نیز گزارش کردیم، ابوکیله همان روزی که در کنفرانس صوتی برگزار شده در توییتر این ایده به او پیشنهاد شد، به یک شرکت برق دولتی دستور داده است کار روی این پروژه را آغاز کند. السالوادور 23 آتشفشان فعال دارد. انرژی حرارتی موجود در زیر سطح زمین می تواند بخار قدرتمندی ایجاد کند که از پتانسیل تولید برق برخوردار است.

با وجود این که السالوادور کوچکترین کشور در آمریکای مرکزی به شمار می آید، ولی در میان بزرگترین تولید کنندگان انرژی “زمین گرمایی” جهان جای دارد. در حقیقت، انرژی زمین گرمایی یک چهارم کل تولید برق این کشور را تشکیل می دهد.

با این توضیحات، این کشور گرمسیری می تواند به مأمنی امن و جذاب برای ماینرهای چینی تبدیل شود که توسط دولت این کشور به زانو در آمده اند. همانطور که می دانید چندین استان در چین، از جمله سیچوان، اقدام به تعطیلی صنعت استخراج در شهرهای خود کرده اند و همین امر باعث شده است هش ریت بیت کوین به حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: u.today

307866