مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

محرم یزد باز هم رنگ عزاداری می گیرد / برگزاری سلسله جشن های غدیر تا مباهله با رعایت پروتکل های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم اقامه عزای امام حسین (ع) در ماه محرم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی خبر داد.
تصویر محرم یزد باز هم رنگ عزاداری می گیرد / برگزاری سلسله جشن های غدیر تا مباهله با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان یزد از برگزاری دعای عرفه در تمامی امامزادگان و فضاهای باز سراسر استان خبر داد و در مورد برگزاری مراسمات عید غدیر تا روز مباهله گفت: به دلیل پیشینه یزدی ها شاهد برنامه ریزی عزاداری ماه محرم از اوایل ذی الحجه بودیم که همین امر باعث شده عید غدیر و مباهله ‌به صورت غیر مستقیم تحت الشعاع قرار گیرد و به نوعی شاهد پیشواز زود هنگام ماه محرم بودیم که با اجرای طرح غدیر تا مباهله و اجرای جشن های مختلف سعی داریم بر تعداد روزهای شاد اهل بیت در استان بیفزاییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: قصد سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسم عید غدیر تا روز مباهله راه اندازی موجی در سطح جامعه است بر همین اساس در شب 24ذی الحجه طبق هماهنگی که با تمامی مساجد یزد انجام شده حدود نیم ساعت مراسم جشن برگزار که یک ربع آن به امام جماعت مسجد و یک ربع به ذاکرین اهل بیت اختصاص خواهد داشت و در آن ایام نیز مراسمات جشن و سرور اهل بیت در تمامی تکایا و مساجد برگزار می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان با اشاره به برگزاری مراسمات خطبه خوانی غدیر خاطرنشان کرد: جلسات تبیین ابعاد خطبه غدیر برای مسئولین هیات ها و سخنرانان سطح شهر تدارک دیده شده که با ابعاد گوناگون آشنا و این موضوعات را در جلسات خود به اطلاع آحاد جامعه برسانند البته در راستای تبیین موضوع اهل بیت و ایام عید غدیر تا روز مباهله جلساتی با نخبگان و دانشگاهیان برگزار تا محتوای لازم در این زمینه تولید ودر اختیار سخنرانان و ذاکرین اهل بیت قرار گیرد.

نجیمی با بیان اینکه طبق هماهنگی که با شهرداری به عمل آمده از نصب بنرهای پیشواز محرم قبل از 25ذی الحجه جلوگیری خواهد شد اظهار داشت: برگزاری مراسم اطعام روز غدیر خوشبختانه تبدیل به یک فرهنگ شده است که با شور خاصی در میان آحاد مختلف جامعه هر ساله برگزار می شود و امیدواریم شرایطی مهیا شود که در روز عید غدیر همه مردم ایران مهمان سفره امیرالمومنین (ع) باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مراسم اقامه عزای امام حسین (ع) در ماه محرم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: در سال گذشته تعدادی از هیات های مذهبی به دلیل شرایط بیماری کرونا تصمیم گرفتند مراسم عزاداری مثل سالهای قبل آن نداشته باشند اما در سال جاری تصمیمشان بر برگزاری پرشور مراسم در سطح استان یزد است.

نجیمی تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد کرونا، برگزاری مراسم عزاداری محرم به مانند دستورالعمل سال گذشته بوده و هیات های مذهبی می توانند مراسمات خود را درفضاهای باز، ورزشگاهها، صحن امامزادگان ، مدارس و... برگزار کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مسئولین تمامی هیات های مذهبی یزد به این نتیجه رسیده اند که مراسم عزاداری امسال را با شور حسینی و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار کنند و در حال تهیه شعرها و نوحه های خود می باشند و تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسمات را در حال انجام می باشند.

وی در پایان در خصوص برگزاری مراسم نخل برداری و 13محرم هم ابراز داشت: برگزاری این دو مراسم بستگی به شرایط بیماری کرونا در آن مقطع زمانی دارد و اگر ملاک دستورالعمل سال گذشته ستاد کرونا باشد هرگونه تجمع و حرکات دسته جات عزا ممنوع است اما شرایط بیماری کرونا در آن زمان را بررسی و سپس تصمیم گیری کرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

325326