دهه اول محرم را علنی عزاداری می‌کنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری علنی مراسم دهه اول ماه محرم در سطح کشور خبر داد.
تصویر دهه اول محرم را علنی عزاداری می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش مجازی ۱۰ هزار هیات برگزیده کشور با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه اول ماه محرم گفت: مرحوم آیت الله میرزاجواد ملکی تبریزی سفارش می کرد که دهه اول محرم را علنی عزاداری کنید و سخن ما نیز این است که به صورت علنی عزاداری می کنیم. وقار مشکی پوشی مردم سخنی است که ذره ای از آن کوتاه نمی آییم.

وی افزود: درحدود ۱۰۰ هزار هیات مذهبی غیر از روضه ها و مراسم های خانگی، به صورت ثبت شده در کشور داریم و ما معتقدیم عزاداری سیدالشهدا هویت و شناسنامه و ضرورت حیات معنوی ماست. سخن ما احیا و تعظیم شعائر حسینی است. ما ملت امام حسینیم و برپایی مراسم حسینی رگ حیات ماست.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به مسئولان هیات های حسینی گفت: اگر کسی به خاطر محدودیت های مالی جلسه خود را تعطیل کرد، من و شما مسئولیم. رهبر معظم انقلاب فرمود دشمن ایمان مردم را هدف گرفته و راه مقابله با آن ارتباط عاطفی و روحی است که بهار آن دهه اول محرم است. امسال بیش از سال گذشته و چندین برابر وظیفه خودمان را تعظیم شعائر حسینی می دانیم. حال و هوای شهرها در این کشور حسینی باید معلوم شود که محرم است و کسی که نمی خواهد اینگونه باشد، ابلیس است.

وی افزود: اگر مساله مراعات شیوه نامه های بهداشتی است که اصرار کردیم هیاتی ها بیش از همه رعایت کردند و برگزاری برنامه ها با انضباط و مراعات بوده است. از قدیم که بچه بودیم آداب هیات را به ما می گفتند. هیات های محلی مسئول محله خود هستند تا حال و هوای محل را حسینی کنند و هیات های در سطح شهر نیز مسئولیت شهر خود را دارند.

قمی ادامه داد: در ارتباط با دولت نیز به آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب گفتم هیاتی ها به شما کمک می کنند. دولت وظیفه ای دارد ولی ما قدرت محافل حسینی را دست کم نمی گیریم و همه دستگاه ها موظفند امکانات خود را در اختیار هیات ها قرار دهند.

328073