دلیل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین در اولین ساعات اعلام شاخص CPI آمریکا در واکنش اولیه خود به ۲۱٬۵۰۰ دلار کاهش یافت و پس از آن با رشد ۷۰۰ دلاری به محدوده ۲۲٬۲۰۰ دلار رسیده است.
تصویر دلیل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت کوین در اولین ساعات اعلام شاخص CPI آمریکا در واکنش اولیه خود به 21٬500 دلار کاهش یافت و پس از آن با رشد 700 دلاری به محدوده 22٬200 دلار رسیده است. به نظر می‌رسد بازار رمزارزها، بخش خوش‌بینانه اما کم افق شرایط اقتصاد کلان و موضوعات مرتبط با تورم را دست کم گرفته باشد.

شاخص CPI اکنون به مدت 7 ماه است که در روندی نزولی قرار دارد که نشان می‌دهد تلاش فدرال رزرو برای مهار تورم آمریکا تا حدی نتایج مثبت نیز داشته است. باید در نظر داشت که طبق گفته جروم پاول ، مهار تورم به زمان نیاز دارد؛ سیاست‌های فدرال رزرو تا کنون توانسته است نرخ تورم را از 9.1٪ در خرداد امسال به 6.4٪ برساند. با این حال این آمار هنوز 3 برابر هدف نهایی فدرال رزرو (نرخ تورم 2٪) است.

حجم معاملات بیت کوین در محدوده کنونی آن به نسبت حجم معاملات در محدوده 20٬000 تا 23٬000 دلار قبلی آن بسیار کمتر است. معمولا در این شرایط قیمت بیت کوین به راحتی نوسان می‌کند و به سمت سطوحی با مقاومت یا حمایت‌های محکم‌تر حرکت می‌کند. زمانیکه که قیمت یک دارایی در بین «دره‌های حجم معاملات» قرار بگیرد، تغییرات قیمت بسیار راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این موضوع محتمل‌ترین دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند باشد.

462999