قطع برق مزارع ماینر گلستان تا شهریور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان فعال بوده که هم اکنون خاموش هستند.
تصویر قطع برق مزارع ماینر گلستان تا شهریور

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، علی اکبر نصیری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از نیمه سال گذشته تاکنون هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: در سال جاری تاکنون ۶ مانور مبارزه با جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و ماینرها برگزار شده است.

وی بیان کرد: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان داریم که در شهرستان های علی آبادکتول، بندرگز و مینودشت با میزان ۲۶۰ مگاوات برق مصرفی هستند و این مزارع تا شهریورماه خاموش هستند.

نصیری اضافه کرد: برق تولیدی کشور ۶۶ هزار مگاوات بوده است که با توجه به در مدار قرارنگرفتن نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی دچار مشکل شده ایم و در برهه ای مجبور به خاموشی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: با همکاری صنایع، بخش کشاورزی و ادارات خاموشی‌ها کمتر شده ولی باید به سمت صرفه جویی پیش برویم زیرا صنایع از این امر آسیب می بینند.

وی ادامه داد: هر استان باید ۱۰ درصد مصرف خود را صرفه جویی کند که در گلستان با توجه به هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز استان، باید حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی انجام شود.

نصیری افزود: باید لوازم پرمصرف در اوج بار یعنی ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳ از مدار خارج شده و با توجه به گرمای هوا در هفته جاری با مدیریت مصرف می توان از خاموشی جلوگیری کرد.

منبع:مهر

324643