کلاس‌های تقویتی رایگان برای دبستانی‌ها برگزار می شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های جبرانی تابستانه برای دانش آموزان اول و دوم ابتدایی اجباری نیست گفت: اما خواهش ما این است که خانواده‌ها این فرصت را جدی بگیرند.

تصویر کلاس‌های تقویتی رایگان برای دبستانی‌ها برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، رضوان حکیم زاده در توضیح جزئیات برگزاری کلاس‌های جبرانی تابستانه اظهار کرد: برنامه‌هایی برای جبران ضعف آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیل نتوانستند مهارت لازم را در سال تحصیلی گذشته کسب کنند برای هر دو دوره ابتدایی و متوسطه اعلام شده است.

وی افزود: برای آن دسته از دانش آموزانی که در دوره اول ابتدایی در درس های فارسی و ریاضی در کارنامه "قابل قبول" و یا "نیازمند تلاش بیشتر" ثبت شده و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی که در دروس علوم، ریاضیات و فارسی در کارنامه، "قابل قبول" و "نیازند تلاش بیشتر" برایشان ثبت شده است، گروه هدف برنامه‌های جبرانی تابستان هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشنامه مربوطه را به استان‌ها ارسال کردیم و مسئولیت اجرای برنامه برعهده مدیران مناطق و مدارس است گفت: آنها دانش آموزان را شناسایی کرده و با همراهی خانواده، از بسترهای مناسب با شرایط منطقه استفاده می کنند. در قالب تفاهم نامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان اعلام آمادگی کردند تا به ما کمک کنند. از این طریق و با بهره گیری از سایر امکانات مناطق، ۱۲ جلسه آموزشی درنظر گرفته شده و برگزار می شود تا این ضعف در مهارت های پایه خواندن و نوشتن جبران شوند.

حکیم زاده در پاسخ به اینکه بنابراین دانش آموزان در این کلاس ها با معلمان خودشان نخواهد بود؟ گفت: دانش آموزان بابت شرکت در این جلسات تقویتی هزینه‌ای نمی پردازند. معلمان هم اگر خودشان علاقه مند بودند کمک کنند، مانعی نیست ولی در عین حال اجباری هم وجود ندارد. از خانواده ها می خواهیم دوره تقویتی را جدی بگیرند، چون اگر بچه‌ها با ضعف پایه اول، وارد دوره تحصیل شوند جبران آن بسیار دشوار است و اثرات نامطلوبی در طول دوره تحصیل به همراه خواهد ماند. شرکت در این دوره اجباری نیست، ولی خواهش ما این است که خانواده ها این فرصت را جدی بگیرند.

وی همچنین درباره ارزشیابی مجدد و تاثیر آن روی نمرات دانش آموزان گفت: ارزشیابی دوره ابتدایی، کیفی است. در آخر دوره یک ارزشیابی انجام می‌شود تا اطمینان یابیم مشکلات رفع شده باشد. هدف جبران ضعف یادگیری به ویژه در مهارت پایه خواندن و نوشتن است و تاثیر منفی در سرنوشت تحصیلی بچه‌ها ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما از همه بسترهای آموزشی استفاده می‌کنیم. اختیار را به مناطق واگذار کردیم، زیرا هر منطقه شرایط متفاوتی دارد. از بستر شاد و مدرسه تلویزیونی استفاده می‌کنیم و در مناطقی که امکان آن وجود داشته باشد طی هماهنگی با ستاد کرونای منطقه، کلاس حضوری در گروه‌های کوچک هم برگزار می‌شود.

وی با حضور در شبکه خبر، درباره آن دسته از نوآموزان ورود به کلاس اول که در دوره پیش دبستانی شرکت نکرده‌اند گفت: برای آنها که از پیش دبستانی بازمانده باشند نیز برنامه جبرانی داریم که از خرداد ابلاغ شده است و به صورت رایگان برگزار می‌شود. اگر خانواده‌ها به منطقه مراجعه کنند می‌تواند کودکان خود را ثبت نام کنند.

منبع: ایسنا

324558