پرسون گزارش می دهد؛

مدیریت ورزش را در واقعیت به جوانان بسپارید!

مدیری که در راس هیئت های ورزشی استان قرار می گیرد باید دیدگاه فنی نسبت به ورزش و سپس به علم مدیریت آگاهی داشته باشد.
تصویر مدیریت ورزش را در واقعیت به جوانان بسپارید!

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مدیریت ورزشی یکی از مدیریت های مهمی است که امروزه درکل جهان به سمت و سوی آکادمیک سوق پیدا کرده و در دانشگاه های معتبر جهانی به عنوان یکی از گرایش ها و تخصص های رشته تربیت بدنی و در سطوح مختلف تا مقطع دکترا جایگاه خود را پیدا کرده است. باید قبول کنیم پدیده ورزش در ابعاد مختلف تاثیر گذار است و تشکیلات گسترده و پیچیده ای دارد. از این رو نیاز به داشتن مدیران اثربخش ماهر و کارآمد دارد.

بررسی ها در کشورهای پیشرفته در امر ورزش نشان می دهد ورزش موفق و هدفمند نیاز به برنامه ریزی و طراحی روش های اجرایی دارد. ورزش را نمی توان از اجتماع و حتی سیاست نیز دور دانست. البته منظور از سیاست این نیست که مدیران سیاسی برای ورزش انتخاب شوند بلکه منظور اهمیت ورزش در ایجاد جایگاه یک کشور بین دیگر کشورهای دنیاست.

مدیریت ضعیف ورزشی می تواند تمامی اهداف یک کشور را زیرسوال ببرد. لذا زمان مهارت‌آموزی است که از این مهارت ها بتوان در رشد و شکوفایی ورزش بهره برد.

مدیران ورزشی باید رهبر ورزشی باشند

ایوب سنگ سفیدی، قهرمان و مربی رشته رزمی در گفتگو با م در مورد مدیریت ضعیف اینگونه می گوید: یک مدیر ناکارآمد اشتباهاتش از زمانی شروع می شود که در رأس هیئت ها افراد متخصص را برکنار و افراد نامتخصص را جایگزین آنها می کند.

وی ادامه می دهد: از کارشناس ها کمک نمی گیرد، دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نیست، مشاوران قوی ندارد و این یعنی عدم سازماندهی و دور شدن آن دستگاه از رسیدن به اهداف و این یعنی مدیر ناکارآمدی است.

این قهرمان می افزاید: وقتی مدیری افراد کاردان و فنی را از رأس هیئت ها دور کند و به جای آنها مدیرانی جایگزین کند که تخصص آن کار را نداشته باشند یا از رئیس ادارات مختلف باشند یا یک مدیر به واسطه آشنایی یا سیاسی کاری افراد غیر متخصص نزدیک به خود یا افراد نزدیک به افراد سیاسی که او راحمایت می کنند را در رأس هیئت ها بگذارد، قطعا هیئت های ورزشی از اهداف خود دور می شوند و در نتیجه آن اداره به اهداف خود نمی رسد و ورزش آن کشور، استان و یا شهرستان می میرد.

سنگ‌سفیدی بیان می کند: آنتروپی بی نظمی است که یک سیستم را از مسیر صحیح و موفقیت دور می کند و به سمت خطا می کشاند و از خط مشی ء مشخص شده دور می کند و آن مدیر ناکارآمد می تواند یک بحران بد در یک سیستم و مشکلات زیادی برای ورزش یک شهر ایجاد کند. از این مقطع، کلمه رهبری در مدیریت ناکارآمد، دیگر جایی پیدا نمی کند پس مدیران ورزشی باید یک رهبر ورزشی باشند.

متاسفانه این روزها مدیریت ورزشی استان همدان در بعضی رشته ها فردی را برای مسئولیت هیئت های ورزشی انتخاب کرده که صدای قهرمانان و مربیان این رشته ها را به صدا درآورده است. یکی از این رشته های ورزشی کشتی است که رشته ورزشی بومی کشور نیز هست و رشته دوم رشته رزمی است که متاسفانه بعد از تغییر و تحول تعدادی از مسئول هیئت ها به صورت سفارشی، حال چندان خوبی ندارد.

مدیری که در راس مدیریت ورزش استان همدان قرار می گیرد، باید دیدگاه فنی نسبت به ورزش و سپس به علم مدیریت سازمان ورزشی آگاهی داشته باشد.

در پایان امیدواریم روزی برسد که به رشته های ورزشی کشتی و رزمی استان همدان و شهرستان ها رسیدگی شود و تفاوت کار و عملکرد ورزشکارانی که می خواهند به مدیریت گمارده شوند، مشخص شود.

324429

نظرات شما ( 1 نظر )

مهندس رضا سنگ سفیدی |
یکشنبه 21 خرداد 140208:13
باسلام اینها همه امیدواری است,,نزدیکی به سیاسیون متاسفانه تنها گزینه انتخاب مدیران است وشایسته سالاری یک رویایی است که امیدهای دوسال اخیر هم برباد رفت,,خودی وغیرخودی ها,,,