رئیس سازمان ملی استاندارد در سمنان:

اجباری شدن استاندارد گندم در دستور کار سازمان استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه اجباری شدن استاندارد گندم برای توسعه پایدار کشور در دستور کار است، گفت: این طرح برای تصویب در شورای عالی استاندارد مطرح‌شده است.
تصویر اجباری شدن استاندارد گندم در دستور کار سازمان استاندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، غلامرضا شریعتی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه استاندارد اجباری کالاهایی نظیر گندم در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح ایجاد استانداردهای حوزه اجتماعی و مدیریت ضد فساد است.

وی ضمن بیان اینکه اجباری کردن برخی استانداردهای اقتصادی و اجتماعی اجرایی خواهد شد، افزود: به‌منظور توسعه پایدار کشور این قبیل اقدامات و برنامه‌ها برای تصویب در شورای عالی استاندارد عنوان‌شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه تدوین استاندارد زنجیره تولید کشور در دست اجرا است، ابراز داشت: با توجه به اینکه رعایت استانداردهای لازم در تولید یک کالا می‌تواند در چرخه اقتصادی کشور اثرگذار باشد لذا برنامه‌ای تدوین شد تا این استانداردها در زنجیره تولید به کار گرفته شود.

شریعتی بابیان اینکه روان‌سازی امور استاندارد در چرخه تولید نیز ازجمله برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید در تولید کالاها به سمتی گام برداشت تا محصول تولیدی با استانداردهای ملی و بین‌المللی مطابقت داشته باشد در چنین شرایطی می‌توان به شعار سال جامعه تحقق پوشانید که خوشبختانه اکثر کالاهای تولید کشور و استان سمنان ازجمله اتوبوس‌سازی از این رویه پیروی می‌کند.

وی بابیان اینکه سازمان استاندارد بسته حمایتی را برای حمایت ازاین‌گونه واحدها ابلاغ کرده است، افزود: تسهیل روند ورود مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی ازجمله مفاد این ابلاغیه در حمایت از تولید محسوب می‌شود.

منبع:مهر

302436