استاندار کردستان:

آب شرب سالم و با کیفیت حق مردم سنندج است

استاندار کردستان با اشاره به مشکل چند ساله طعم و بوی آب شرب سنندج در این فصل، تاکید کرد: مردم حق دارند از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند بوده و استفاده کنند.

به گزارش پرسون؛ بهمن مرادنیا روز شنبه در نشست بررسی وضعیت آب شرب سنندج ،اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که مردم با مشکلات بسیاری روبرو هستند، تامین آب شرب با کیفیت، حداقل کاری است که حاکمیت می‌تواند برای مردم انجام دهد.
وی در این جلسه که با حضور مدیر نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور برگزار شد، افزود: باید گزارشی دقیق از نتیجه مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط شرکت مشاور به وزیر نیرو ارایه شود تا تصمیمی اساسی گرفته و اقدام موثری برای جلوگیری از تکرار مشکل طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج ،انجام شود.
مرادنیا یادآور شد: سال گذشته بحث انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج مطرح شد اما کاری که تا امروز انجام شده فقط به لحاظ روانی بر جامعه تاثیر داشته و عملا انتقالی انجام نشده است.
استاندار کردستان تاکید کرد: حذف ورود فاضلاب روستایی به دریاچه سد وحدت سنندج، اقدام دیگری بود که سال گذشته قرار بود انجام گیرد و بودجه نیز به آن تخصیص یافت اما این کار مهم نیز هنوز بطور کامل انجام نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تصفیه خانه سنندج به عنوان پایلوت کشوری برای حذف طعم و بوی آب انتخاب شده است، گفت: تصفیه خانه شماره یک نیازمند تجهیزات جدید است و قرار شده تجهزات اُزن زنی در اولویت باشد.
شهرام ملکی افزود:‌ زمان یک ماهه برای ازن زنی، مدت زیادی است و درخواست ما این است که با کار شبانه روزی، این مدت به یک هفته کاهش یابد؛ البته انتقال آب سد آزاد نیز نمی تواند به سرعت این مشکل را حل کند.

منبع: ایرنا

207583

مطالب مرتبط