نوبرانه نخلستان‌های بوشهر در بازار

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: برداشت "خارک" (نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل ) از سطح ۳۱هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نخیلات این استان آغاز و به بازار عرضه شد.
تصویر نوبرانه نخلستان‌های بوشهر در بازار

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، خسرو عمرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می‌شود امسال هشت هزارتن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله نخست برداشت و نوبرانه (به صورت خارک) به بازار داخلی عرضه شود.

وی با بیان اینکه برداشت خارک از هفته جاری در استان بوشهر آغاز شده است اضافه کرد: مهمترین ارقام خارک در استان بوشهر برحی، حاج باقری و قندی است.

عمرانی ادامه داد: همچنین در سال‌جاری پیش بینی می‌شود بیش از ۴۶ هزارتن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله دوم و به صورت "رطب" برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت رطب با رقم زودرس استعمران آغاز می‌شود در استان بوشهر آغاز می‌شود اضافه کرد: کبکاب و شهابی مهمترین ارقام نخیلات این استان به شمار می‌روند که محصول آنها به صورت رطب قابل عرضه به بازار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به توسعه طرفیت سردخانه های تخصصی محصول خرما، امکان ذخیره محصول رطب در این استان وجود دارد که این امر کمک شایانی به تنظیم بازار این محصول و کاهش ضایعات خواهد کرد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن فضای سردخانه ای در استان بوشهر ایجاد شده است.

عمرانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۶۴ هزارو ۵۰۰ تن انواع محصول خارک، رطب و خرما در استان بوشهر تولید و روانه بازار شود.

سطح نخیلات استان بوشهر۳۴ هزار هکتار است که ۲هزارو ۷۰۰ هکتار از این نخیلات غیر بارور هستند.

منبع:ایرنا

323747