پیش‌بینی دمای 50 درجه برای بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا خبر داد و گفت: مردم استان بوشهر منتظر گرمای ۵۰ درجه باشند.
تصویر پیش‌بینی دمای 50 درجه برای بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از امروز هوا گرم‌تر می‌شود و روند افزایش دما تا اواسط هفته ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا بیشتر از آن برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به افزایش گرما، افزایش مصرف آب و برق دور از انتظار نیست که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

بیشترین دما در اهرم و برازجان

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین دما در شهرهای اهرم، برازجان و خورموج با ۴۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در برخی ساعت‌ها از روز دوشنبه سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان و دشتی افزایش یابد و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

شکوهی‌پور اضافه کرد: در پی افزایش سرعت باد در استان ضمن خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان گفت: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

دریانوردان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ و در ساعاتی از بعدازظهر تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

شکوهی‌پور از دریانوردان خواست مراقب باشند و آمادگی لازم را برای رو به رو شدن با خطرات احتمالی اتخاذ کنند.

وی همچنین از مردم خواست در ساعات گرم روز از رفت و آمد خودداری کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت یک و ۱۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت هشت و ۵۰ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و ۴۴ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲ و ۴۲ دقیقه است.

منبع:مهر

322729