رفع درد میگرن با خوردن ماهی چرب

تحقیقات جدید حاکی از آن است که خوردن مقدار زیادی ماهی چرب می‌تواند از دفعات و شدت دردهای میگرن بکاهد.
تصویر رفع درد میگرن با خوردن ماهی چرب

به گزارش سایت خبری پرسون، محققان آمریکایی پی برده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در انواع ماهی مانند ماهی تن، ماهی قزل‌آلا، ماهی خال‌مخالی، ماهی سالمون و ... می‌تواند به کنترل درد میگرن کمک کند، به ویژه همزمان با قطع مصرف اسیدهای چرب امگا ۶ موجود در روغن‌های گیاهی.

کریستوفر رامسدن، محقق بالینی این مطالعه از موسسه ملی کهنسالی در بالتیمور مریلند در آمریکا می‌گوید: من فکر نمی‌کنم تغییر رژیم غذایی یک راه‌حل جادویی برای کنترل سردردهای میگرنی باشد، اما ممکن است در نهایت یک ابزار باشد که می‌تواند همراه با داروها و سایر درمان‌ها برای بهبود زندگی افرادی که درد مزمن دارند ترکیب شود.

برای این مطالعه، رامسدن و همکارانش با بررسی اطلاعات مربوط به ۱۸۲ نفر دریافتند که رژیم غذایی فاقد اسیدهای چرب امگا ۶ و سرشار از ماهی‌های چرب، منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل سردردهای روزانه و ماهانه می‌شود.

پژوهشگران در تحقیقات قبلی دریافته بودند که رژیم‌های غذایی حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک (اسید چرب امگا ۶) از روغن ذرت و سایر روغن‌های گیاهی باعث افزایش التهاب در بدن می‌شوند، در حالی که رژیم‌های غذایی با اسید لینولئیک کمتر، التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند.

بر اساس مطالعه فوق، در شرکت‌کنندگانی که از رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ استفاده کرده بودند، میزان چربی‌های مربوط به درد در خون نیز کاهش یافته بود.

محققان در عین حال هشدار داده‌ادن، البته کسانی که به جای ماهی، مکمل‌های امگا ۳ را انتخاب می‌کنند، نمی‌توانند شاهد این مزایا باشند چون مکمل‌های امگا ۳، سطح اسیدهای چرب امگا ۶ را که کلیدی برای کاهش دفعات و درد سردرد است، کاهش نمی‌دهند.

323431