درخشش دانش‌آموزان مهریزی در جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی

نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با هدف پرورش دانش‌آموزان پژوهنده، خلاق و کارآفرین بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی چهار مرحله برگزار شد که در نهایت سیدعلی اکبر حیدری، دانش آموز پایه نهم مهریزی، موفق به کسب مدال برنز شد.
تصویر درخشش دانش‌آموزان مهریزی در جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی

به گزارش سایت خبری پرسون از مهریز، نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با هدف پرورش دانش‌آموزان پژوهنده، خلاق و کارآفرین بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی چهار مرحله برگزار شد که در نهایت سیدعلی اکبر حیدری، دانش آموز پایه نهم مهریزی، موفق به کسب مدال برنز شده و طرح‌های حسین ابویی، زهرا مطهری و محمد ابویی نیز شایسته تقدیر شدند.

دارنده مدال برنز جشنواره خلاقیت در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به شرکت بیش از 7 هزار نفر در این جشنواره، سنجش طرح‌ها در همه مقاطع را از گفت: از مزیت‌های آن یرشمرد و گفت: این موضوع باعث رشد حس اعتماد به نفس در شرکت‌کنندگان شده بود.

حیدری افزود: این جشنواره استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان را با برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و پاسخگویی به سؤالات بارور کرده و صرفاً برگزاری یک مسابقه نبود.

این دانش آموز مهربزی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کارگاهای آموزشی و همایش های این جشنواره از سطح علمی و کیفی بالایی برخوردار است در صورتی که برای عموم دانش آموزان در سطح شهرستان ها و استان ها برگزار شود می تواند سطح علمی آنان را افزایش دهد.

وی در خصوص نقاط ضعف و قوت این جشنواره ابراز داشت: حمایت آموزش و پرورش در زمینه پروپوزال نویسی، تصویربرداری و عکاسی از نقاط قوت و عدم مناظره دانش آموزان و توجیه طرح ها در راستای افزایش رقابت علمی از نقاط ضعف به شمار می‌رفت.

دانش‌آموز نخبه مهریزی در خصوص چگونگی شکل گیری ایده ارائه شده در جشنواره گفت: از پایه ابتدایی همواره این سوال ذهنم را درگیر کرده بود که چگونه می توان صدا را دید؟ بنابراین جرقه ساخت دستگاه معادل صوت و نور، از آن دوران در ذهنم ایجاد و برای رسیدن به جواب در مسیر اختراع این دستگاه قدم برداشتم.


حیدری کاربرد اختراع خود را در حوزه های آموزش ابتدایی، موسیقی و نظامی دانست و گفت: این دستگاه باعث سرعت بخشیدن به کارها و جلوگیری از اتلاف وقت شده و آن را به هیچ طریقی نمی توان هک کرد.

حیدری از پدر و مادر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، معلم پایه ششم، مدیر مدرسه، کادر ویژه پژوهشسرا و استاد راهنمای خود تشکر و قدردانی کرد.


مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز هدایت ایده‌های دانش آموزان به سمت کارآفرینی وکمک به بهبود وضعیت تحصیلی- اخلاقی و روانی آنان را یکی از اهداف جشنواره خلاقیت و نوآوری بر شمرد و گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان آینده‌سازان و مدیران آینده کشورند تلاش همه مسئولان آموزشی در راستای پیشرفت آنان در زمینه‌های علمی، پرورشی، هنری و فرهنگی است.

حسینی المدواری ادامه داد: لوح تقدیر وزارتی، اهدای تندیس جشنواره، جایزه نقدی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و عضویت در باشگاه کارآفرینان نوجوان کشور از جوایز ارسالی وزارت آموزش و پرورش است که طی مراسم خاصی با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان به این دانش آموز نخبه اعطاء خواهد شد.
انتهای پیام /

چاوشیان_ استان یزد

322635

مطالب مرتبط