امام جمعه مهریز؛

رفع موانع ازدواج در دستور کار دولت قرار گیرد

امام جمعه مهریز به رفع موانع ازدواج اشاره کرد و بیان کرد: مهم ترین مانع ازدواج جوانان مسکن، اشتغال، و عدم آسان گیری خانواده ها در این امر مقدس است و دولتمردان باید زمینه سازی در این خصوص را در دستورکار قرار دهند.
تصویر رفع موانع ازدواج در دستور کار دولت قرار گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن روز ازدواج اظهار کرد: در آیات و روایات مسئله ازدواج و تشکیل خانواده مورد تأکید بوده زیرا این مسئله ریشه بسیاری از اتفاقات خوب و بد در جامعه است.

وی طلاق های محضری و عاطفی را از اتفاقات بد ناشی از انتخاب های نادرست دانست و گفت: به فرموده پیامبر (ص) طلاق مغبوض ترین حلال و آخرین راه حل مشکلات است.

محی الدینی در ادامه به رفع موانع ازدواج اشاره کرد و بیان کرد: مهم ترین مانع ازدواج جوانان مسکن، اشتغال، و عدم آسان گیری خانواده ها در این امر مقدس است و دولتمردان باید زمینه سازی در این خصوص را در دستورکار قرار دهند.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه در گذشته دغدغه جوانان خرید مسکن بوده اظهار داشت: متاسفانه امروزه نگرانی جوانان داشتن یک سرپناه با میزان اجاره های گزاف است.

وی دلیل گرانی زمین و مسکن وجود دلان و واسطه گران در این حوزه عنوان کرد و گفت: دولت باید دست این افراد را کوتاه کند‌ و با ایجاد اشتغال و مسکن برای جوانان فرصت ازدواج را برای آنها فراهم کند.

محی الدینی با اشاره به نقش خانواده ها در ازدواج جوانان ابراز داشت: در پی شیوع کرونا هزینه ها ازدواج‌ها کم تر شده است و خانواده ها می تواند با مهریه های متعارف و آسان گیری و توجه به تدین و ایمان طرفین این امر خداپسندانه را انجام دهند.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: این معقوله حاصل بروز و صدور دو فضیلت حیاء و عفت است و اگر غیرت مردانمان در جامعه کنار رفت حاصلش بد حجابی و بی حجابی می شود بنابراین اولین کسی که باید به ناموسش امر به معروف و نهی از منکر کند همسر آن فرد است.

رئیس شورای فرهنگی عمومی مهریز با اشاره به دورکاری ادارات در ایام کرونا تاکید کرد: حتی اگر کارمندی در حین دور کاری در اداره حضور ندارد در هر صورت باید کار مردم به درستی انجام شود و خدای ناکرده مردم رنج نبرند و معطلی شهروندان یک نوع آسیب برای شهرستان مهریز به حساب می آید.

محی الدینی با اشاره به تعطیلی اصناف در ساعات اولیه شب به دلیل شیوع کرونا ابراز داشت: اینکه بازاریان باید در ساعت 8 و 30 شب مغازه های خود را تعطیل کنند ضربه ای جدی به نان آور خانواده است در حالی که کارمندان با وجود دور کاری حقوق کامل خود را دریافت می کند پس لازم است؛ دولت مردان نیز در این خصوص تدابیر خوبی باندیشند.

انتهای پیام/

چاوشیان_استان یزد

322508