معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

ضرورت انجام مکرر تست‌کرونا از رانندگان ترانزیت در مرز آستارا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آستارا از نظر شیوع کرونا قرمز است، گفت: انجام مکرر تست های پی سی آر و تشخیص سریع در پایانه مرزی این شهرستان از رانندگان کامیون‌ها ضروری است.
تصویر ضرورت انجام مکرر تست‌کرونا از رانندگان ترانزیت در مرز آستارا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونا و شورای پدافند غیرعامل در فرمانداری آستارا افزود: در شرایط قرمز باید تمهیدات لازم مثل محدود شدن مشاغل، محدودیت حضور کارکنان ادارات، ممنوعیت ماموریت ها و دیگر مسائل با جدیت تمام اعمال شود.

وی اضافه کرد: وضعیت بستری های بیماران کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است و همه مردم و مدیران باید احساس مسئولیت کرده تا بطور جدی برای خروج شهرستان های قرمز گیلان از این وضعیت گام برداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: ۲ پایگاه واکسیناسیون کرونا در این شهرستان فعالیت میکند و شهروندان تا کنون پنج هزار و ۲۰۰ دوز واکسن دریافت کرده اند.

فرید بصیری مقدم از شهروندان واجد شرایط دریافت واکسن خواست تا در صورت فراخوان از طریق سامانه پیامکی به مراکز تزریق حاضر شوند و در غیر این صورت برای رعایت فاصله گذاری در این مراکز مراجعه نکنند.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا قرمز است و این ویروس در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

322146