با همکاری جمهوری آذربایجان توقف‌ کامیون ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت

فرماندار آستارا گفت: در حال حاضر کشور آذربایجان روزانه اجازه ورود ۲۲۰ کامیون می‌دهد اگر این محدودیت ترددی از سمت کشور آذربایجان برداشته شود، توقف‌ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت.
تصویر با همکاری جمهوری آذربایجان توقف‌ کامیون ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد رضا شهاب زاده بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با هیأتی از جمهوری داغستان فدراسیون روسیه اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که در چند سال اخیر در این مرز با آن دست به گریبان بودیم، امروز رفع شده است و همچنان در پی حل و فصل همه مسائل مربوطه در شهرستان آستارا هستیم.

شهاب زاده افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۸۰۳ دستگاه کامیون بیشتر از مدت مشابه سال قبل از این مرز تردد کرده‌اند و نکته قابل تأمل آن است که در صورت تعامل و همکاری بیشتر همسایه ما جمهوری آذربایجان و فراهم شدن امکان ورود بیشتر کامیون‌های ما می‌توانیم از توقف کامیون‌ها در شهرستان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور آذربایجان روزانه اجازه ورود ۲۲۰ کامیون می‌دهد اگر این محدودیت ترددی از سمت کشور آذربایجان برداشته شده و یا حداقل روزانه به ۴۰۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون برسد توقف‌ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان آستارا افزود: با هماهنگی مسؤولان ۲ کشور، پل و پایانه مرزی جدیدی را طی ماه‌های اخیر بهره برداری کردیم و در این مرز نیز شاهد تردد کامیون‌ها هستیم که این خود سبب کاهش مدت توقف و معطلی کمتر در شهرستان آستارا شده است.

وی تاکید کرد: در شهرستان آستارا سه مکان برای توقف و استراحت رانندگان در نظر گرفته شده است اگر رانندگان کامیون‌های تجاری به این مکان‌ها مراجعه و در آن توقف داشته باشند دیگر شاهد بروز مشکل نخواهیم بود، زیرا عمده مسائلی که پیش می‌آید به خاطر توفق خودروها در خارج از محل‌های در نظر گرفته شده هستیم.

منبع: مهر

598870