مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

دو کاروانسرای همدان در انتظار ثبت جهانی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از بازدید یونسکو از دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد همدان خبر داد و گفت این بازدید در هفته های آتی توسط کارگزاران یونسکو انجام می شود.
تصویر دو کاروانسرای همدان در انتظار ثبت جهانی

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفتگو با پرسون با اشاره به اینکه منتظر حضور ارزیابان یونسکو برای بازدید از دو کاروانسرای "تاج‌آباد" و "فرسفج" هستیم، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این بازدید در هفته‌های پیش‌رو انجام شود.

وی افزود: در این بازدید که پیش از ورود ارزیاب یونسکو انجام شد به موارد جزئی اشاره و هماهنگی‌ها انجام شد، همچنین مواردی مانند ساماندهی اطراف کاروانسرای تاج‌آباد نیز لحاظ شده است.

مالمیر درباره چیدمان داخل سایت موزه میدان مرکزی همدان نیز گفت: پس از اتمام ساختمان، چیدمان داخل بر اساس طرح محتوایی توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: پس از اتمام ساختمان موزه، میراث فرهنگی دو کار باید انجام دهد که یکی آماده کردن طرح محتوایی و ساماندهی ویترین‌ها و دیگری مرمت اشیاء است.

مالمیر خاطرنشان کرد: مرمت اشیاء انجام شده و طرح محتوایی هم در دستور کار است و تا اتمام ساختمان موزه انجام می‌شود و به عبارتی پس از تأمین اعتبار به دو تا سه ماه زمان نیاز دارد.

322123