امام جمعه اراک:

اقدامات هلال احمر استان مرکزی در تهیه کمک‌های مومنانه ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حرکت جمعیت هلال احمر این استان در تهیه کمک‌های مومنانه ستودنی است و این حرکت باید مستمر باشد.

تصویر اقدامات هلال احمر استان مرکزی در تهیه کمک‌های مومنانه ستودنی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در آیین توزیع ۹۰۰ بسته حمایتی کمک مومنانه جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اراک افزود: کارنامه هلال احمر استان مرکزی در همه بحران ها و حوادث درخشان است و جمعیت این استان در بحث کرونا نیز از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تاکنون با جدیت وارد شده و توفیقات خوبی همراه داشته است.

وی بیان کرد: کرونا آسیب‌های بسیاری به معیشت خانواده‌ها وارد کرده و باید کمک‌های مومنانه به دست نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان از این ویروس برسد.

امام جمعه اراک ادامه داد: انتظار است جمعیت هلال احمر بیش از پیش در زمینه تامین داروهای خاص برای بیماران نیازمند ورود کند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: فرهنگ سازی امور خیر در جامعه موجب ترویج این اقدام خداپسندانه می‌شود و رسانه‌ها در این راستا نقش موثری بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارها امری ضروری است و در این راستا هر کالایی که با سهل انگاری از بین رود، مسئولیت شرعی و قانونی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: برخی کالاهای قاچاق کشف شده فاسد شدنی هستند که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود و نباید دست روی دست گذاشت تا این کالاها فاسد شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: تامین انبارهای امدادی هلال احمر برای مقابله با حوادث احتمالی درون و برون مرزی نیز از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: جمعیت هلال احمر این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در بخش‌های مختلف برای کمک به شهروندان وارد شده است.

«علیرضا محمودی» افزود: جمعیت هلال احمر استان مرکزی تاکنون و با کمک خیران و داوطلبان موفق به تهیه سه مرحله سبدهای حمایتی کمک‌های مومنانه شده است.

وی بیان کرد: در مرحله نخست سه هزار و ۳۰۰ سبد، در مرحله دوم ۲ هزار و ۴۰۰ سبد و در مرحله سوم ۹۰۰ سبد تهیه کرده است که ۲ مرحله گذشته به بهترین شکل بین نیازمندان و آسیب دیدگان واقعی از بیماری کووید ۱۹ توزیع شد و مرحله سوم نیز به زودی توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز یکی از نیازهای مهم برای بیماران کووید ۱۹ است که این جمعیت با کمک داوطلبان و خیران اقدام به تهیه بانک امانت تجهیزات پزشکی کرده و اقلام مورد نیاز بیماران از سوی این بانک به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

محمودی اظهار داشت: بودجه حمایتی مناسبی برای بیماران به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج اختصاص یافته که امید است بتوان بخشی از آلام و مشکلات این قشر کاهش یابد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

321735