با زیر کشت رفتن یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی؛

1200 هکتار گوجه‌ فرنگی در طارم کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از کشت حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ خبر داد.
تصویر 1200 هکتار گوجه‌ فرنگی در طارم کشت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مجتبی اسکندری اظهار کرد: عملیات کاشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد، عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۰ نفر بهره‌بردار به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی در سال زراعی‌جاری برداشت شود، بیان کرد: زمان برداشت این محصول در شهرستان طارم اوایل تیرماه تا اوایل شهریور‌ماه است.

اسکندری با اشاره به اینکه ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل «نانهمز، الگانس و باسیمو» است، عنوان کرد: این ارقام دارای عملکرد و کیفیت بسیار بالایی است و محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور و همچنین به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در مورد محصول گوجه فرنگی، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و همچنین تنظیم بازار است.

منبع: فارس

321587

مطالب مرتبط