کارشناس سیاسی و رسانه در گفتگو با پرسون:

تزریق واکسن کوو برکت توسط مقام معظم رهبری یک اقدام تاریخی و ماندگار است

این‌ که رهبر معظم انقلاب پیشقدم شدند و جزو نخستین افرادی بودند که در مرحله اصلی تزریق واکسن، داوطلب دریافت واکسن ایرانی شدند، اتفاق کم نظیری در دنیا است به طوری‌که رسانه‌های منطقه و رسانه‌های بین‌المللی این خبر را بازتاب دادند. حتی آن‌هایی که مغرضانه نسبت به اخبار ایران عمل می‌کنند، نتوانستند اصل موضوع را که رهبر ایران یک واکسن ایرانی را آن هم در روزهای نخستین تزریق عمومی آن دریافت کردند را منعکس نکنند.
تصویر تزریق واکسن کوو برکت توسط مقام معظم رهبری یک اقدام تاریخی و ماندگار است

محمدمهدی رحیمی کارشناس سیاسی و رسانه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دستاورد بازتاب تزریق واکسن برکت توسط رهبری اظهار داشت: در کشورهای مختلف دنیا از کشورهای همسایه تا کشورهای غربی و شرقی پس از ورود اولین محموله واکسن به کشورشان و اطمینان حاصل کردن از کارایی آن، مقامات درجه یک آن کشور در حد رهبر، پادشاه، رئیس‌جمهور و مقامات اصلی کشور به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند.

این اقدام مقام معظم رهبری همچنین نشان داد که تأکید ایشان بر حمایت از تولید داخل فقط محدود به یک شعار سال یا سخنرانی‌های ایشان نیست و در عمل نیز در عالی‌ترین حوزه‌ها که بحث سلامت است، بر این حمایت تأکید می‌کنند و نشان داد که رهبری یک وطن‌دوست بی‌نظیر در تاریخ ایران هستند و آن دلسوزی و حمایتی که نسبت به ایران و ایرانی دارند را با تمام وجودشان ابراز می‌کنند و هر جا که لازم باشد ایران دوست بودن و دلسوز ایران بودن را در حد اعلای خود متجلی می‌کنند

رحیمی افزود: مقام معظم رهبری علاوه بر تأکید بر رعایت قاعده و قانون و بازه سنی برای دریافت واکسن کرونا، تأکید بسیاری روی واکسن ایرانی داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: چند روز پیش از تزریق واکسن برای مقام معظم رهبری و زمانی‌که پیش خبر آن منتشر شده بود، افراد مختلفی ابراز نگرانی می‌کردند که این واکسن ایرانی علی‌رغم این‌که مراحل بالینی را طی کرده اما هنوز به صورت گسترده تزریق نشده و هنوز به طور کامل سنجیده نشده است تا کارایی و نتیجه بخش بودن آن مشخص شود.

این کارشناس سیاسی و رسانه خاطر نشان کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب پیشقدم شدند و جزو نخستین افرادی بودند که در مرحله اصلی تزریق واکسن، داوطلب دریافت واکسن ایرانی شدند، اتفاق کم نظیری در دنیا است به طوری‌که رسانه‌های منطقه و رسانه‌های بین‌المللی این خبر را بازتاب دادند. حتی آن‌هایی که مغرضانه نسبت به اخبار ایران عمل می‌کنند، نتوانستند اصل موضوع را که رهبر ایران یک واکسن ایرانی را آن هم در روزهای نخستین تزریق عمومی آن دریافت کردند را منعکس نکنند.

وی ادامه داد: این اقدام مقام معظم رهبری یک اقدام تاریخی و ماندگار است و نشان می‌دهد که رهبری نگاهی که همیشه به حمایت از رشد و پیشرفت علمی کشور، داشتند و محور مشترک بسیاری از سخنرانیهای ایشان در ادوار مختلف تأکید روی دانش بومی و پیشرفت علمی کشور بوده و همیشه به جایگاه علمی ایران به عنوان توفیقات کشور اشاره می‌کردند را در عمل ثابت کردند.

محمدمهدی رحیمی در پایان گفت: این اقدام مقام معظم رهبری همچنین نشان داد که تأکید ایشان بر حمایت از تولید داخل فقط محدود به یک شعار سال یا سخنرانی‌های ایشان نیست و در عمل نیز در عالی‌ترین حوزه‌ها که بحث سلامت است، بر این حمایت تأکید می‌کنند و نشان داد که رهبری یک وطن‌دوست بی‌نظیر در تاریخ ایران هستند و آن دلسوزی و حمایتی که نسبت به ایران و ایرانی دارند را با تمام وجودشان ابراز می‌کنند و هر جا که لازم باشد ایران دوست بودن و دلسوز ایران بودن را در حد اعلای خود متجلی می‌کنند.

310896