نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

حمایت از تولید داخل و دانش بومی؛ پیام تزریق واکسن کرونای ایرانی توسط مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اولین داوطلبان تزریق واکسن بنیاد برکت این پیام را به دنیا ابلاغ کردند که در زمان تحریم‌ها از تولید داخل و دانش بومی در این عرصه رقابت، حمایت می‌کنند. یک پیام نیز برای ملت ایران اسلامی داشتند آن هم این بود که واکسن ایرانی در رقابت با واکسن‌های خارجی از سیفتی یا سلامت واکسن و اپیکیستی یا میزان اثربخشی و ایمن‌سازی بالایی برخوردار است.
تصویر حمایت از تولید داخل و دانش بومی؛ پیام تزریق واکسن کرونای ایرانی توسط مقام معظم رهبری

محمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص انتشار پیام تصویری تزریق واکسن رهبری برای جهان بیان کرد: یک سال و اندی است که جهان درگیر بحران ویروس منحوس کرونا است و جامعه بشریت مورد تهدید واقع شده است. امروزه بهترین راهکار مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا تولید واکسن و ایمن‌سازی با تزریق واکسن است.

پاک‌مهر با اشاره به این‌که تعداد اندکی از کشورهای دنیا به تولید واکسن مبادرت کرده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در این رقابت علمی در ۴ پلتفرم وارد عرصه رقابت تولید واکسن شده است و اولین واکسنی که به مرحله تولید رسیده و در آستانه تزریق همگانی واقع شده است، واکسن بنیاد برکت است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کردند. از این رو ایشان در راستای سیاست حمایت از تولید داخلی پیشگام شدند و به تزریق واکسن تولید داخل اقدام کردند و یک پیام برای ملت ایران اسلامی داشتند آن هم این بود که واکسن ایرانی در رقابت با واکسن‌های خارجی از سیفتی یا سلامت واکسن و اپیکیستی یا میزان اثربخشی و ایمن‌سازی بالایی برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اولین داوطلبان تزریق واکسن بنیاد برکت این پیام را به دنیا ابلاغ کردند که در زمان تحریم‌ها از تولید داخل و دانش بومی در این عرصه رقابت، حمایت می‌کنند. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز قطعاً جز اولین کسانی خواهیم بود که این واکسن را دریافت خواهیم کرد و شک نداریم که این واکسن از سیفتی و اپیکیستی بالایی برخوردار است.

وی همچنین بیان داشت: دشمن سعی دارد که این ایهام را ایجاد کند که آیا این واکسن ایرانی از بیس علمی برخوردار است یا خیر؟ یعنی قصد دارد که میزان اپیکیستی و سیفتی واکسن را زیر سوال ببرد. بنابراین مقام معظم رهبری با تزریق واکسن ایرانی اثبات کردند که این واکسن بر یک مبنا علمی شفاف که مورد پذیرش دنیا است، تولید شده است.

محمد پاک‌مهر در پایان گفت: اسناد علمی شیوه تولید واکسن ایرانی به زودی منتشر خواهد شد تا به زودی شاهد این باشیم که واکسن تولید داخل ما در مقیاس جهانی با واکسن‌های دیگر رقابت کند و با اعتمادسازی، به عنوان صادرکننده واکسن مطرح شویم.

310895