رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان:

۱۵ درصد مردم لرستان واکسن کرونا ویروس را تزریق نکردند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در مجموع از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۰۵ دز واکسن کرونا تزریق شده است.
تصویر ۱۵ درصد مردم لرستان واکسن کرونا ویروس را تزریق نکردند

به گزارش سایت خبری پرسون،حمید مخیری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در لرستان، در نوبت اول به افراد بالای پنج سال، یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۴۴ نفر واکسن تزریق شده است.

وی اضافه کرد: در نوبت دوم یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۶۲ نفر، در نوبت سوم ۵۴۹ هزار و ۱۴۹ نفر، در نوبت چهارم ۱۹ هزار و ۶۳۲ نفر و در نوبت پنجم ۴۲۷ نفر در لرستان اقدام به تزریق واکسن کردند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در مجموع از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۰۵ دز تزریق واکسن کرونا قرار گرفتند.

مخیری عنوان کرد: در این مدت واکسن‌های اسپوتنیک ۱ و۲، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا، برکت، برکت پلاس، پاستو کُوَک، پاستو کُوَک پلاس، اس پای کوژن، رازی، فخرا و نورا به متقاضیان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه درصد پوشش اول در گروه هدف ۸۴.۵ درصد بوده است، تصریح کرد: درصد پوشش دز دوم ۷۳.۵، درصد پوشش دز سوم ۴۳.۴ ، درصد پوشش دز چهارم ۱.۶ و درصد پوشش دز پنجم ناچیز بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با این اوصاف تقریبا ۱۵ درصد مردم لرستان اقدام به تزیرق واکسن کرونا ویروس نکردند.

مخیری خاطرنشان کرد: به افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان گذشته توصیه می‌شود به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی( مرکز بهداشتی و پایگاه بهداشتی) مراجعه و یک نوبت واکسن یادآور را تزریق کنند.

منبع:ایسنا

455610