در راستای برگزاری فعالیت‌های تابستانی؛

۶۶ پایگاه اوقات فراغت در ابهر راه‌اندازی شد

مدیر آموزش‌وپرورش ابهر گفت: ۶۶ پایگاه اوقات فراغت در راستای برگزاری فعالیت‌های تابستانی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

تصویر ۶۶ پایگاه اوقات فراغت در ابهر راه‌اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدحسین شریفی، با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های اوقات فراغت به صورت مجازی خواهد بود، گفت: فعالیت‌های تابستانی در پنج محور مهارت‌های ارتباطی هویتی، بصیرت، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فرهنگی و هنری، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مطلوب در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برنامه «شاد» فرصت مناسبی برای تداوم فعالیت‌های تابستانی برای دانش‌آموزان است.

شریفی با اشاره به نظارت بر روند ارائه محتوا در شبکه «شاد» در حوزه‌های پرورشی و تربیت‌بدنی، عنوان کرد: سهمیه شهرستان ابهر راه‌اندازی ۵۵ پایگاه بود که با تلاش‌های انجام شده، ۶۶ پایگاه برای برگزاری فعالیت‌های تابستانی محقق شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، با بیان اینکه اوقات فراغت از مهم‌ترین و دلپذیرترین اوقات انسان با سه کارکرد شادی و نشاط، تفریح و سرگرمی و از همه مهم‌تر زمینه رشد و شکوفایی استعداد و تکوین شخصیت است، ادامه داد: اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان، ارتقای کیفیت و تاکید بر مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است، افزود: به همین خاطر باید تلاش شود تا دوره‌های آموزشی و مهارتی ارائه شده در پایگاه‌ها متناسب با نیاز روز دانش‌آموزان و علاقه‌مندی آنان باشد.

وی مهم‌ترین کارکرد اجتماعی اوقات فراغت را تمرین اجتماعی زیستن و توجه دادن شرکت‌کنندگان به مقوله‌های مهم زندگی اجتماعی از جمله قانون‌مداری، نظم، مشارکت، تعامل، ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه فرهنگی، کمک به افزایش ضریب آموزشی افراد، افزایش آگاهی اجتماعی، صیانت از خانواده، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد فردی و نهادی عنوان کرد.

منبع: ایسنا

310686