رقابت ۲۲هزار و ۸۴۷ داوطلب ورود به دانشگاه در چهارمحال وبختیاری

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۸۴۷ داوطلب در آزمون سراسری امسال در این استان شرکت می‌کنند، گفت: این آزمون از صبح چهارشنبه با رقابت یک هزار و ۷۳۱ نفر در گروه آموزشی هنر کار خود را آغاز کرد.
تصویر رقابت ۲۲هزار و ۸۴۷ داوطلب ورود به دانشگاه در چهارمحال وبختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون ازچهارمحال و بختیاری، حمدالله مشتاقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد شرکت‌کننده در آزمون سراسری امسال، ۹ هزار و ۴۴۵ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، هفت هزار و ۶۰۹ نفر در علوم انسانی، ۲ هزار و ۳۴۹ نفر در گروه زبان خارجه، یک هزار و ۷۳۱ نفر در گروه هنر و یک هزار و ۷۳۱ نفر در گروه علوم ریاضی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری در چهارمحال و بختیاری را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: گروه آزمایشی تجربی بیشترین داوطلب خانم و گروه آزمایشی ریاضی کمترین آمار شرکت‌کننده در این بخش را به خود اختصاص داده است.

مشتاقی در ادامه به برگزاری آزمون سراسری امسال در ۹ حوزه در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته چهار حوزه امتحانی برای برگزاری آزمون سراسری در نظر گرفته شده بود که در سال جاری به دلیل افزایش حدود یک هزار نفری داوطلبان کنکور در استان و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، پنج حوزه جدید در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، بن، خانمیرزا و کیار به تعداد حوزه‌های امتحانی افزوده شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به ثبت خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری در مورد ابتلا به ویروس کرونا، هیچ‌گونه موردی در استان تا پیش از پایان مهلت خود اظهاری به ثبت نرسید اما بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط برای جداسازی افراد مشکوک در تمامی حوزه‌های امتحانی مهیا شده است.

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ در دهه اول مردادماه اعلام می‌شود.

منبع:ایرنا

310037