استفاده از از مراکز گردشگری برای اقامت ورزشکاران در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اسکان و اقامت ورزشکاران در استان از تأسیسات و مراکز گردشگری استان استفاده شود.
تصویر استفاده از از مراکز گردشگری برای اقامت ورزشکاران در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد جوادی از ورود حجم قابل‌توجهی از ورزشکاران رشته دو و میدانی به استان انتقاد و اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان نسبت به ورود برخی تورهای گردشگری هشدار می‌دهند و این اقدام را باعث شیوع این ویروس می‌دانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که در ۲۰ روز گذشته حداقل ۲ مسابقه ورزشی در استان شامل مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رفتینگ و مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، تمامی اقامتگاه‌های دولتی در زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل و ارائه هرگونه خدمات به مسافران و گردشگران در این مراکز ممنوع است.

جوادی یادآور شد: در این دوران فقط اقامتگاه‌های زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها و خانه‌های مسافر مُجاز به پذیرش مسافر و گردشگری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، اما در ۲۰ روز گذشته این ورزشکاران در هیچ‌کدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه این اداره‌کل حضور نداشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سرمایه‌های‌گردشگری، راهنمایان گردشگری، مجتمع‌های پذیرایی و بین‌راهی و مؤسسات و مراکز آموزشی گردشگری استان وارد و ۴۱۲ نفر در این حوزه بیکار شده است.

وی تأکید کرد: می‌توان با رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، از ظرفیت حضور این ورزشکاران و اسکان آن‌ها در مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهره‌گیری کرد.

جوادی افزود: در صورت عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، می‌توان ضمن برگزاری مسابقات مختلف به میزبانی چهارمحال و بختیاری، از اقامت این ورزشکاران در مراکز دولتی جلوگیری و از ظرفیت مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بهره‌گیری کرد تا از بروز خسارت بیشتر به این حوزه، آن‌هم در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، جلوگیری شود.

منبع:ایسنا

308590