گلرو در گفت‌و‌گو با پرسون؛

تحولات اخیر افغانستان منطقه خاورمیانه را نگران کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارزیابی مثبتی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی و پیروزی برای ملت افغانستان وجود دارد، اما تحولات داخلی این کشور نگران کننده است؛ وضعیت باید به گونه‌ای مدیریت شود که به نفع افغان‌ها و همسایه‌های آنها اتمام یابد.
تصویر تحولات اخیر افغانستان منطقه خاورمیانه را نگران کرد

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط طالبان در کشور افغانستان به خبرنگار سایت خبری پرسون،گفت: تحولات پرشتاب چند هفته اخیر در افغانستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

گلرو ادامه داد: خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بشارت خیر برای ملت‌های منطقه به ویژه افغانستان است که شر ایالات متحده از خاورمیانه کم می‌شود. هزینه‌های حضور در افغانستان سبب شروع حرکت پرشتاب خروج آمریکا شده است.

وی افزود: با وجود ارزیابی مثبت در خصوص خروج نیروهای آمریکایی و پیروزی برای ملت افغانستان، تحولات داخلی این کشور نگران کننده است؛ وضعیت باید به گونه‌ای مدیریت شود که به نفع افغان‌ها و همسایه‌های آنها اتمام یابد.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل بیان کرد: وضعیت پیش آمده در حال رصد و بررسی است و کمیسیون امنیت ملی و کمیته روابط خارجی در این زمینه فعال هستند و نشستی روز گذشته در این رابطه برگزار شده است.

گلرو در خصوص نگرانی‌هایی بابت همسایگی طالبان با ایران، گفت: نهادهای بالادستی نظیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص تصمیم گیری در این زمینه ذی صلاح هستند و ما در انتظار تحولات و اتفاقات در آینده هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر نگرش‌ها و عقاید طالبان، گفت که ارزیابی در این رابطه ندارد.

309743