آمریکا خبر داد:

باقی گذاشتن 650 نیروی نظامی در افغانستان

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ۶۵۰ نیروی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات های آمریکایی در افغانستان خواهند ماند.
تصویر باقی گذاشتن 650 نیروی نظامی در افغانستان

به گزارش سایت خبری پرسون، آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امریکایی نوشت: بعد از انکه نیروهای اصلی آمریکا در ماه جولای (تیرماه) افغانستان را ترک خواهند کرد شماری برای تامین امنیت دیپلمات ها در این کشور خواهند ماند.

براساس این گزارش، نیروهای اصلی آمریکایی در افغانستان طی دو هفته آینده خروج خود را به پایان می رسانند، اما چند صد نیرو به عنوان بخشی از تامین امنیت و پشتیبانی به ویژه در سفارت ایالات متحده و در فرودگاه کابل که در حال حاضر توسط نیروهای ترک محافظت می شود باقی خواهند ماند.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه گذشته با توجه به توافق اخیر با آمریکا در مورد تامین امنیت فرودگاه کابل اعلام کرد که نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام نخواهد کرد.

آکار با اشاره به حضور ۵۰۰ نیروی ترکیه در افغانستان به عنوان بخشی از ماموریت حمایت قاطع از ناتو گفت: ما در حال حاضر آنجا حضور داریم، آنچه ضروری است ادامه حضور ما در فرودگاه است.

آکار در حالی این سخنان را بیان می‌کند که ترکیه در آستانه ملاقات سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، پیشنهاد کرد که امنیت فرودگاه کابل را پس از بیرون رفتن نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، برعهده بگیرد.

هرچند گروه طالبان نیز با حضور ترکیه در فرودگاه کابل بشدت مخالفت کرد و به ترکیه هشدار داد که آنها عضو ناتو هستند و باید مطابق با توافقنامه با آمریکا از افغانستان خارج شوند اما آگاهان نظامی و دولت افغانستان هم گفته‌اند که شریک کردن دولت پاکستان در تأمین امنیت فرودگاه کابل کاری نادرست است چون پاکستان متهم به دامن زدن به ناامنی های افغانستان است.

منبع:ایرنا

308394