ثبت عرصه های ملی خوزستان تا پایان امسال

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: تمامی عرصه های ملی استان تا پایان امسال در قالب طرح کاداستر( حدنگار) ثبت می شود.
تصویر ثبت عرصه های ملی خوزستان تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، سید محمود بهرسی امروز چهارشنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: پنج میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه ملی در خوزستان وجود دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار ثبت شده و تا پایان شهریور ماه نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار دیگر ثبت خواهد شد.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان نیز در ثبت عرصه های ملی فعال هستند و با همکاری این دستگاه تا پایان امسال تمام عرصه های ملی استان ثبت خواهد شد.

بهرسی با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح نقشه عرصه های ملی استان در سامانه منابع طبیعی و کاداستر سازمان ثبت اسناد نشانده می شود و هر گونه تجاوز به این عرصه ها به صورت شفاف و مشخص قابل رصد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان افزود: قضات در دادگستری نیز با استناد به این اسناد با سرعت و سهولت و دقت بیشتری در موضوعات مربوط به عرصه های ملی حکم صادر خواهند کرد.

بهرسی افزود: ۱۰ سال برای ایجاد زیرساخت از جمله تهیه نرم افزارهای اختصاصی جهت تهیه نقشه های کاداستر زمان صرف شد و از پارسال با جدیت بیشتری این موضوع دنبال شد و در حال حاضر هر چند با مشکلاتی مواجه هستیم اما جای نگرانی نیست و این طرح با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.

پیگیری مطالبات مهریه از سوی اداره ثبت اسناد و املاک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در ادامه افزود: طبق برنامه ششم توسعه مطالبات مهریه به سازمان ثبت اسناد و املاک محول شده که این موضوع در راستای قضا زدایی و کاهش مراجعات در این خصوص به دادگاه انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز این موضوع از سوی این سازمان تا حدودی انجام می گرفت بیان کرد: در حال حاضر تمامی پیگیری ها در این خصوص به این سازمان محول شده است.

بهرسی افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با آمار بالای مراجعات در خصوص مطالبات مهریه مواجه است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به اینکه پارسال ۱۲ هزار ازدواج در استان انجام گرفته است ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار مورد به طلاق منجر شد که علاوه بر این حجم از افراد، برخی از زنانی که طلاق نگرفته اند نیز با مراجعه به این اداره مطالبه مهریه خود را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار ازدواج در خوزستان بالا است در برهه ای از زمان با کمبود سند ازدواج مواجه شدیم که با افزایش درخواست صدور سند این مشکل برطرف شد و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد و سهمیه استان افزایش یافت.

منبع:ایرنا

310045