ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در آبادان راه‌ اندازی شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.
تصویر ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در آبادان راه‌ اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، جعفر ربیحاوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، بحران ریزگردها را در کشور و به ویژه در جنوب و جنوب غرب خوزستان بسیار مهم دانست و اظهار کرد: شهرستان آبادان با شرایط اقلیمی خاص در سال‌های گذشته با افزایش غلظت ریزگردها و طوفان گرد و غبار روبه‌رو بوده است.

وی افزود: تجهیزات جدید سنجش آلاینده‌های هوا برای راه‌اندازی سیستم پایش غلظت ریزگردها و سایر آلاینده‌های هوا و تأمین اهداف برنامه سازگاری و مقابله با پدیده گرد و غبار پس از مکان‌یابی و بر اساس ضوابط فنی استقرار ایستگاه‌های سنجش ذرات معلق هوا و تأیید مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت خریداری شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: این تجهیزات شامل دستگاه اندازه‌گیری و نمونه‌برداری ذرات هوای آزاد، دستگاه غبار سنج محیطی پرتابل، دستگاه گاز سنج محیطی پرتابل هستند.

ربیحاوی خبر داد: این ایستگاه به زودی توسط معاون وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور افتتاح و به شبکه ملی پایش غلظت ریزگردها متصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش بار آلودگی هوا در بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته به دلیل افزایش مراجعات، تعدادی دستگاه پرتابل تصفیه هوای بیمارستان با فیلتر هپا نیز خریداری شده و برای کاهش بار آلودگی تحویل مراکز مذکور شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ارزش ریالی تجهیزات جدید خریداری شده را چهار میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

منبع:مهر

310141