مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریها خبر داد؛

ارتقاء سلامت اداری سازمان همیاری خراسان رضوی با اجرای‌‌‌" نظام نامه سوت زنی"

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی از اجرای نظامنامه سوت زنی در جهت ارتقاء سلامت اداری در این مجموعه خبر داد.
تصویر ارتقاء سلامت اداری سازمان همیاری خراسان رضوی با اجرای‌‌‌" نظام نامه سوت زنی"

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد سنجری با اشاره به این مطلب گفت: سلامت جامعه و حکومت از دغدغه‌های مهم بشر در اعصار و قرون مختلف بوده است به طوری که دولت‌ها برای رسیدن به این هدف از شیوه ها و راهبردهای مختلفی بهره گرفتند.

وی افزود: فساد و ابعاد آن یکی از معضلاتی است که همه جوامع به نوعی با آن مواجه اند امروزه با توجه به پیچیدگی فراگیر و چند وجهی شدن موضوع فساد جامعه و کاهش فساد به اصل مهمی در سیاست‌گذاری عمومی بدل شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی یکی از راه‌های کاهش و حذف فساد، افشاگری و سوت زنی عنوان کرد و ادامه داد: این اصلاح در ادبیات جدید مبارزه با فساد پرکاربرد شده است و بقیه کشورها با این روش توانسته اند تا حدود زیادی فساد را در بسیاری از جنبه ها کاهش داده و زمینه سلامت جامعه و حکومت را فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ساز و کار نظارت مردمی و تشویق مردم به افشای فساد یکی از موثرترین روش‌های کنترل آن است، بیان داشت: امروزه در سازمان ها شاهد پدیده سکوت سازمانی و امتناع کارکنان از افشاگری و ارائه انتقادات خود می باشیم با وجود اینکه این امر یکی از مهمترین مباحث در مدیریت بهینه سازمان‌ها و گامی مهم در نوآوری به حساب می آید.

سنجری با بیان اینکه مدیران مهمترین عوامل در غلبه بر سکوت سازمانی و تشویق بر سکوت سازمانی هستند، گفت: مدیران با عملکرد اشتباه و جلوگیری از انتقاد کارکنان، باعث می شوند که آنان احساس کنند عقاید با ارزشی برای سازمان خود ندارند و اگر کارکنان نتوانند انتقادات خود را از سازمان و مدیران مجموعه کاری خود مطرح کنند دچار ناامیدی از سازمان شده و با نایده گرفتن خطاها ممکن است در دراز مدت این مجموعه را به نابودی بکشاند.
وی در خصوص اجرای این طرح در سازمان همیاری شهرداریها خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس در راستای ارتقاء سلامت وکاهش حداکثری فساد و مبارزه با آن، برنامه ریزیهایی در جهت اجرای طرح سوت زنی و دریافت گزارشات فساد اداری از مردم و کارکنان در دستور کار سازمان همیاری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی شفافیت مالی و اداری را یکی از اصول مورد تاکید هیات مدیره سازمان عنوان و بیان کرد: بر این اساس نظام نامه سوت زنی که در جهت اجرای بهینه این طرح تهیه و تدوین شده در سازمان و شرکتها و موسسات تابعه پیاده سازی خواهد شد وی اضافه کرد: اجرای طرح سوزنی در سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با هدف کنترل و کاهش فساد و سالم‌سازی سازمان و واحدهای تابعه، تقویت شناخت، جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه های ضد فساد، ترویج و نهادینه کردن تفکر و عمل پیشگیری از فسا و مقابله با آن توسط مدیران روسا و کارکنان این مجموعه اداری برنامه ریزی شده است که امیدواریم اجرای این طرح موجب ارتقا و نهادینه شدن سلامت اداری در این نهاد گردد.

309161