درخواست نمایندگان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد:

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره درگذشت دانشجوی پسا دکتری

نمایندگان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پی اتفاقات این روزهای دانشگاه بیانیه‌ دادند.
تصویر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره درگذشت دانشجوی پسا دکتری

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، نمایندگان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، از جمله، انجمن‌های علمی دانشجویی، بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد، درپی خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو بیانیه دادند که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت اندوهبار یکی از فرزندان خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد در روزهای گذشته، همه ما را در بهت و حیرت فرو برد و داغ عمیقی بر قلب‌هایمان نهاد.

از دست دادن نخبگان علمی بزرگی همچون سعید قلی‌بیگلو دانشجوی پسا دکترای رشته فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد، زنگ خطر را در قبال بسیاری از مسائل اساسی و مهم دانشجویان به صدا درآورد و این نکته را یادآور شد که چرا و چه‌طور باید فرزندانی از بین ما به یک راه بی‌بازگشت کشیده شوند و دانشگاه به عنوان مهم‌ترین نهاد در تقویت روحیه شور و ایمان در قلب‌های دانشجویان، از کدامین نقش اساسی خود غافل شده است که شاهد این اتفاقات ناگواری باشیم.

ما نمایندگان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیئت دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشگاه، این ضایعه درد بار را به خانواده آن مرحوم و جامعه بزرگ دانشگاهی فردوسی تسلیت گفته و آمرزش ایشان را از خداوند منان خواستاریم.

با توجه به نکات مطرح شده در جلسه هیئت رییسه دانشگاه فردوسی مشهد با دانشجویان در آمفی تئاتر علوم پایه و مطرح شدن نکاتی که بخشی از آن مطالبه به حق دانشجویان و بخشی دیگر ناشی از اظهارنظرهای احساسی و حاشیه‌ای بود و با توجه به اینکه استعفا معاون فرهنگی و دانشجویی آن هم در نزدیکی تغییر دولت دردی را دوا نخواهد کرد، در اولین فرصت و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری توسط مسئولین دانشگاه، خواستار تشکیل جلسه‌ای توسط ریاست محترم دانشگاه و دیگر مسئولین حوزه ریاست، با حضور نمایندگان دانشجویان و بررسی ابعاد موضوع در فضایی کاملا منطقی، مستدل و بدور از هرگونه حاشیه‌سازی و بررسی قصور احتمالی صورت گرفته در مسئله هستیم.

در گام دوم نیز درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان تشکل‌ها و نهادهای بی‌طرف همراه با تعیین یک سازوکار کاملا شفاف برای شنیده شدن نقطه نظرات دانشجویان جهت بررسی وضعیت این مسئله و علل اجتماعی، فرهنگی و صنفی مرتبط با آن هستیم و پیگیر این مطالبه تا نهایی شدن موضوع و مشخص‌شدن نتیجه آن تا سرانجام خواهیم بود.

همچنین درخواست تسریع در روند شکل‌گیری شورای صنفی به عنوان نماینده دانشجویان در مسائل صنفی و آموزشی و برگزاری انتخابات مربوط به آن می‌باشیم.
امید است با روشن شدن زوایای مسئله و انجام تدابیر لازم، بخشی از آلام بر دل نشسته دانشجویان تسکین پیدا کند و روح او قرین آرامش و رحمت پروردگار متعال شود.

منبع:ایسنا

309445