بیان دلایل خاموشی‌های اخیر از زبان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد به بیان دلایل خاموشی‌های اخیر پرداخت.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ابوالفضل اسدی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به رشد 8درصدی پیک نیاز مصرف استاندر سال گذشته نسبت به سال 98 گفت: البته به دلیل وجود صنایع متعدد در استان این رقم در سال جاری به ۹درصد رسیده است.

وی افزود:جمعا 75 درصد برق مصرفی در صنعت شامل 30 درصد مصرف صنایع کوچک و متوسطه و 45 درصد نیز صنایع بزرگ است و هفت درصد نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای دستگاه متبوعش را پیشرو در کشور عنوان کرد و گفت: ایجاد مرکز خلاقیت و کار تیمی، اصلاح تعرفه صنایع، ارائه راهکار به منظور کاهش مصرف انرژی سرمایشی کشور و طرح بهینه سازی انرژی خانه به خانه دنبال از جمله اقدامات انجام شده است.

اسدی اجرای پروژه ملی بهینه سازی مصرف خانه به خانه و پیشنهاد و پیگیری طرح احداث نیروگاه های خود تامین توسط صنایع استان و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث نیروگاه در مناطق بهاباد، ابرکوه و اردکان نیز از جمله دیگر اقدامات برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت خاموشی ها گفت: رشد بار مصارف سرمایشی با توجه به افزایش دما، رشد مصارف چاه های کشاورزی، کاهش ظرفیت نیروگاه های برقابی به دلیل کاهش حجم بارندگی، رشد استخراج رمز ارزهای بدون مجوز، رشد بار صنعتی به دلیل رونق صنایع، تاخیر در صدور محوز آغاز برنامه هایت عمیرات واحدهای نیروگاهی از جمله دلایل نیاز مصرف بیش از تولید برق عنوان کرد.

331227