آغاز طرح طرح بهبود کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در گلستان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان خبرداد.
تصویر آغاز طرح طرح بهبود کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر اصغری صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان گلستان یک طرح ملی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: این طرح در راستای صیانت از حقوق شهروندی و بهبود کیفی و، بهداشتی گوشت به گروه‌های A ،B و A+ درجه بندی می شوند که کشتارگاه بندرترکمن موفق به کسب این کیفیت شده است.

وی با بیان اینکه این رتبه بندی سبب تجهیز کشتارگاه ها به خط دو می‌شود، اضافه کرد: پس از کشتار تمام امحا و احشاء مرغ با دستگاه تخلیه می‌شود و خط دو آلودگی‌های محیطی را کاهش می‌دهد که در نتیجه افزایش کیفیت و ماندگاری مرغ را به دنبال خواهد داشت.

اصغری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تجهیز کشتارگاه‌ها هزینه سنگینی به دنبال دارد در نتیجه این طرح در حال حاضر تا پایان سال تشویقی خواهد بود تا سایر کشتارگاه‌ها هم تجهیزات خود را ارتقا دهند اما اکنون با توجه به شرایط حاکم بر بازار و مشکلات تحریم‌ها ممکن است کشتارگاه‌های رتبه B به سرعت به سطح A نرسند.

وی در خصوص صادرات گوشت مرغ از استان گلستان گفت: از دیگر مزایای رتبه بندی A قابلیت صادرات به خارج از کشور است که از طریق این کشتارگاه طیور گلستان می‌توان مرغ تولیدی رتبه A را به خارج از کشور و سایر استان‌ها ارسال کرد.

طبق گفته وی استان گلستان، دارای ۹۰۰ واحد مرغداری صنعتی و ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور است.

منبع:مهر

308490