استاد دانشگاه امام صادق در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

فعال کردن تمام ظرفیت‌های انقلاب در دستور کار دولت جدید

تا زمانی که تمام ظرفیت‌های انقلاب فعال نشود نمی‌توان این حجم از دشمنی‌ها و این حجم از ناکارآمدی‌های قبلی را مرتفع کرد. به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین کارهای دولت جدید، زنده کردن این پتانسیل‌ها خواهد بود.
تصویر فعال کردن تمام ظرفیت‌های انقلاب در دستور کار دولت جدید

سید محمدحسین میرلوحی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه امام صادق در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اهمیت اعلام آمادگی همه‌جانبه ارگان‌هایی مانند سپاه با دولت جدید عنظروان کرد: در طول هشت سال گذشته و حتی سال‌های پیش از آن نهادهایی مانند سپاه پاسداران قصد و نیت‌شان خدمت‌رسانی به همه دولت‌ها بود اما مضایق سیاسی برخی از جناح‌ها اجازه نمی‌داد که آن کمک‌ها به بهترین نحو وارد میدان شود و دولت‌هایی که نسبت به نهادهای انقلابی فاصله و جهت دارند، این کمک‌ها را پس می‌زدند اما آیت‌الله رئیسی نشان داد که قصد دارد از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های انقلابی بهره بگیرد.

میرلوحی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی که تمام ظرفیت‌های انقلاب فعال نشود نمی‌توان این حجم از دشمنی‌ها و این حجم از ناکارآمدی‌های قبلی را مرتفع کرد. به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین کارهای دولت جدید، زنده کردن این پتانسیل‌ها خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: دولت‌ها باید همانند خورشید هر آنچه را که دارند بی‌مضایقه به ملت خود عرضه کنند یعنی دولت باید راهبردی را در پیش بگیرد که مردم احساس کنند که دولت هر آنچه را که داشته وارد میدان کرده است. مردم باید نتیجه اقدامات کوچک‌ترین نهادی که در این دولت است و تصور بر این است که اثرگذاری خاصی در زندگی ایرانی‌ها ندارد را ببینند.

308577