کشت سیب‌زمینی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم کشت برخی از محصولات استان گفت: امسال تاکنون در سال زراعی سه‌هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت سیب زمینی رفته است.
تصویر کشت سیب‌زمینی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، محسن مهدوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان کاشت سیب زمینی در اردیبهشت و خردادماه بود، افزود: پارسال پنج هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت سیب زمینی رفته بود و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیرکشت تا اواسط تیرماه که زمان برای کشت این محصول است، به پنج هزار هکتار برسد.

وی پیش‌بینی کرد، تولید سیب‌زمینی امسال در استان به ۲۰۰ هزار تن برسد که تاکنون بیشترین سطح زیرکشت در شهرستان بروجن با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار ، شهرکرد با یکهزار و ۲۰۰ هکتار، کیار با ۸۰۰ هکتار، فارسان با ۵۰۰ هکتار و کوهرنگ با ۳۰۰ هکتار است.

مهدوی اظهار داشت: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در استان از جمله بورن، بانبا، جلی، ساتقه، آگریا، مارفونا و میلوا است و عملکرد برداشت این محصول در استان ۴۰ تن در هکتار است که از میزان برداشت محصول، ۱۸۰ هزار تن برای مصرف خوراکی و ۴۰ هزار تن مصرف بذری استفاده می‌شود.

به گفته وی، در استان ۱۰ واحد سردخانه صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار تن و ۴۵ واحد سردخانه سنتی و انبار سرد با ظرفیت ۵۰ هزار تن فعال است.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاورزی فعال است.

منبع:ایرنا

307980